Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 13:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Indsætte tekst i en Iframe... Hvordan gør man det ?

Hvordan sætter jeg variablen \"tekst\" ind i IFrame\'en ?
Er der nogen der kan hjælpe mig ?

(Altså når siden bliver læst ind så skrives værdien af \"tekst\" ind i Iframe.)

Her er kode:
<html>
<%
tekst= \"Dette skal ind i Iframen\"
%>
<FORM ONSUBMIT=\"copyValue(this);\" name=\"form_br\">
  <IFRAME WIDTH=760 HEIGHT=400 ID=myEditor></IFRAME>
  <TEXTAREA NAME=EditorValue rows=\"4\" cols=\"61\"><%=request.querystring(\"EditorValue\")%></TEXTAREA>
  <INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"< Submit >\" class=\"formbutton\">
<SCRIPT>
  frames.myEditor.document.designMode = \"On\"

  function copyValue(f) {
    f.elements.EditorValue.value = \"\" + myEditor.document.body.innerHTML + \"\";
  }
</SCRIPT>
</FORM>
</html>
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 13:16 #1
Kan du ikke bare lave et nyt dokument med teksten og så få den til at fylde 100 % af Iframen?
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:16 #2
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function moveText(text) {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = text;
}
//-->
</SCRIPT>
<body onLoad=\"moveText(\'<%= tekst %>\');\">

Prøv dette.. Det funker på min maskine.

/Jesper
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 13:18 #3
Er 500 point ikke LIIIIGE i overkanten synes i !?
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 13:22 #4
Jo...
50-60 stykker er tilpas
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
09. juni 2001 - 13:23 #5
dengalepose.dk:> eller MAX 100 hvis han/hun synes det er svært ..
Avatar billede sorenl Nybegynder
09. juni 2001 - 13:24 #6
Jeg går ud fra, at du også bruger asp-kode udover html siden du har skrevet <% og %> så mit svar benytter sig også af asp.
En iframe skal have angivet en source-fil, som skal vise i iframen. (f.eks. src=\"http://ditsite.dk/dinfil.asp\"). Men du kunne jo evt. lave tekst om til en session, og så have en fil du kan kalde iframeindhold.asp, hvor der ikke står andet i end at den skal udskrive den session. Så kan du sætte iframeindhold.asp som din sourcefil i iframen.

Giver det mening?
Avatar billede sorenl Nybegynder
09. juni 2001 - 13:25 #7
Æv, dudal du fik alle mine point i går og nu kan jeg aldrig nogensinde tjene dem ind igen. Nå, pyt.
Avatar billede dengalepose.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 13:26 #8
Er det, det samme jeg skriver med knap så fine ord? :)
Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 13:28 #9
dengalepose: jeg tror ikke du er med på hvad jeg er ved at lave.

Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:30 #10
brisom >> Virker mit eksempel ikke?

/Jesper.
Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 13:43 #11
Hvis I synes at 500 point er for meget, så prøv og se om i kan få det til at virke.
Jeg har selv brugt tre fire dages arbejde på at finde ud af det, og er ikke kommet nærmere en løsning.

Dudal: Det kan godt være din funktion virker, men så er den kaldt et forkert sted fra.
Jeg får en fejl: \'document.MyEditor.document\' er null eller ikke et objekt.

Sorenl: Jeg kan desværre ikke bruge din løsning. IFramen \"mode\" er ændret til designmode så det er muligt at skrive tekst ind i den lige som et textarea, men fordelen ved at bruge en Iframe er at jeg kan bruge kommandoen execCommand() til at ændre udseendet i framen. Derved får man en online editor der er WUSIWYG.
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:45 #12
Husk lige name=\"myEditor\" på din iframe. ellers virker det ikke.

/Jesper
Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 13:50 #13
Det står der allerede, som du kan se ovenover. Jeg har andre fuktioner der også er på side, men dem har jeg fjernet indtil jeg har fået dette til at virke.
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:51 #14
Du har kun ID på den, ikke noget nav. Navet er nødvendigt. :-)
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:54 #15
Her er hele det fungerende eksempel:

<%
tekst= \"Dette skal ind i Iframen\"
%>
<html>
<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\" TYPE=\"text/javascript\">
<!--
function moveText(text) {
    document.myEditor.document.body.innerHTML = text;
}
//-->
</SCRIPT>
<body onLoad=\"moveText(\'<%= tekst %>\');\">

<FORM ONSUBMIT=\"copyValue(this);\" name=\"form_br\">
  <IFRAME WIDTH=760 HEIGHT=400 name=\"myEditor\" ID=\"myEditor\"></IFRAME>
  <TEXTAREA NAME=EditorValue rows=\"4\" cols=\"61\"><%=request.querystring(\"EditorValue\")%></TEXTAREA>
  <INPUT TYPE=\"submit\" VALUE=\"< Submit >\" class=\"formbutton\">
<SCRIPT>
  frames.myEditor.document.designMode = \"On\"

  function copyValue(f) {
    f.elements.EditorValue.value = \"\" + myEditor.document.body.innerHTML + \"\";
  }
</SCRIPT>
</FORM>
</html>

/Jesper
Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 13:59 #16
Det ser ud til at virke nu, jeg tester det lige igennem og så vender jeg tilbage og giver dig dine point.
Avatar billede brisom Nybegynder
09. juni 2001 - 14:03 #17
Det virker .... TAAAK... point til dig !
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 14:06 #18
Det var så lidt. :-)