Avatar billede stinesondre Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Get user properties from Active Directory

I need someone to help me create an ADSI script where I can get information from all the users in my domain. I want to run a LDAP query to collect the following info about every user in the domain ;

USERNAME
MAILADDRESS
MOBILE
FIRSTNAME
LAST NAME

Lets say that the domain is called "terje.com". How can I make a script list this information (and write it to a file) about all the users in the terje.com domain ? Please post the script in the answer..
Avatar billede stinesondre Nybegynder
11. oktober 2007 - 19:19 #1
I forget to say that I want this to be a .vbs script..
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2007 - 13:30 #2
Hejsa.

Prøv med:

Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    strDomain = objNetwork.UserDomain
    strUser = "someUser"

    Set objUser = GetObject("WinNT://" & strDomain & "/" & strUser)
    MsgBox objUser.Get("FullName")

Kender ikke lige navnene på de enkelte attributter, men dette script skulle gerne udskrive det fulde navn for brugernavnet du specificerer.
Avatar billede stinesondre Nybegynder
12. oktober 2007 - 20:34 #3
It does not work with WinNT:// because the is no support for getting the "mail" attribute.. To do this you have to use LDAP://.
Avatar billede killerclown Nybegynder
13. oktober 2007 - 22:53 #4
Hi Stinesondre !
Still having  difficulties with this one ?

/Killer
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2007 - 09:20 #5
Set objTargetOU = GetObject("LDAP://cn=testUser,ou=testOU,dc=testDomain,dc=com")
Simply replace the WINNT with this one.
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:55 #6
thank you this worked ! Give me an answer, and I will give you the points...
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2007 - 10:57 #7
:-)