Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

if problem

Jeg skal tjekke om uge1a,b eller c er udfyldt.. min. 1...
Det er radio fra flash... Den tjekker dog ikke - går direkte ned og siger "udfyld felter"

tilmeld_btn.onRelease = function() {
fejl.text = "";

  lv = new LoadVars();
if (uge1a.selected && uge1b.selected && uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet"; }

if (navn.text == "" || email.text == "" || adresse.text == "" || postnr.text == ""
    || bydel.text == "" || alder.text == ""){ fejl.text = "Du skal udfylde felterne"; }
else{
  lv.navn = navn.text;
  lv.adresse = adresse.text;
  lv.email = email.text;
  lv.postnr = postnr.text;
  lv.alder= alder.text;
  lv.bydel= bydel.text;
  lv.newsletter= newsletter.selected;
  lv.uge1a= uge1a.selected;
  lv.uge1b= uge1b.selected;
  lv.uge1c= uge1c.selected;

lv.sendAndLoad("newsletter3.php", lv, "GET");
    navn.text = "";
    adresse.text = "";
    email.text = "";
    postnr.text = "";
    alder.text = "";
    bydel.text = "";

    fejl.text = "bingo!";
    }
Avatar billede kragekjaer Praktikant
11. oktober 2007 - 14:08 #1
du kan jo prøve at trace nogle af variablerne. Brug ikke "", men istedet text.length > 0
Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:14 #2
problemet er if
(uge1a.selected && uge1b.selected && uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet"; }

Er det forkert når der er radiobtn?
Avatar billede kragekjaer Praktikant
11. oktober 2007 - 14:27 #3
prøv at trace uge1a.selected
Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 15:10 #4
sådan her?

if (uge1a.selected && uge1b.selected && uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet"; }
trace(uge1a.selected)
Avatar billede kragekjaer Praktikant
11. oktober 2007 - 15:25 #5
trace(uge1a.selected);
trace(uge1b.selected);
trace(uge1c.selected);
if (uge1a.selected && uge1b.selected && uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet"; }

Kig så i output og se hvad den siger.........
Avatar billede kragekjaer Praktikant
11. oktober 2007 - 15:27 #6
if (uge1a.selected && uge1b.selected && uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet";return; }

Sæt return; ind som jeg har gjort, ellers vil den jo bare fortsætte valideringen....
Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:42 #7
har nu;

if (uge1a.selected=="" && uge1b.selected=="" && uge1c.selected=="") {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet";return; }

der kommer stadig ingen fejl hvis man ikke udfylder en af radiobtn
Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:45 #8
som jeg kan se det kommer der intet i mit output ved;

trace(uge1a.selected);
trace(uge1b.selected);
trace(uge1c.selected);
if (uge1a.selected=="" && uge1b.selected=="" && uge1c.selected=="") {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet";return; }
Avatar billede kragekjaer Praktikant
11. oktober 2007 - 23:16 #9
Hvis IKKE udfyld skal du benytte

if (!uge1a.selected && !uge1b.selected && !uge1c.selected) {fejl.text = "Du skal svare på spørgsmålet";return; }

bemærk udråbstegn og fjernelse af =="" da selected er en boolean (true eller false)
Avatar billede kellesen Nybegynder
11. oktober 2007 - 23:55 #10
tak - det virker! :) smid et svar...
Avatar billede kragekjaer Praktikant
12. oktober 2007 - 00:03 #11
...