Avatar billede tjmm Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Session_Start fejl?

Hejsa eksperter

Jeg er nybegynder inden for dette område og søger lidt hjælp

Jeg har været ved at lave en newssystem som bruger MysQL
Når jeg vil ind på min index.php sir den så:

Warning: session_start() [function.session-start]: open_basedir restriction in effect. File(/var/tmp) is not within the allowed path(s): (/WEBSERVERS/043/gr009043) in /mnt/local/site/webservers/043/gr009043/VB/phpnews/index.php on line 48

Fatal error: session_start() [<a href='function.session-start'>function.session-start</a>]: Failed to initialize storage module: files (path: ) in /mnt/local/site/webservers/043/gr009043/VB/phpnews/index.php on line 48

så går jeg lidt i stå?

Kan nogle hjælpe
Avatar billede tjmm Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:14 #1
Skal lige siges man får fra index.. hvor man så skal auth via et brugernavn og password

session_start();

require('auth.php');

/* Display link to plain News, if SiteURL hasn't been set */
if($Settings['siteurl'] == '')
{
    $link = 'news.php';
}
else
{
    $link = $Settings['siteurl'];
}

echo '<?xml version="1.0" encoding="' , $language['CHARSET'] , '"?>' , "\n";
?>

HAR GERNE MSN ELLER VT hvis en vilvære rigtig flink og hjælpe
Avatar billede tjmm Nybegynder
10. oktober 2007 - 22:47 #2
http://paster.testmax.dk/p/?2484 <-- LINK TiLL index.php pastet
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. oktober 2007 - 08:05 #3
Prøv at start helt basic.
Lav en fil som kun indeholder:
<?php
session_start();
?>

Giver den også fejlen?
Avatar billede tjmm Nybegynder
11. oktober 2007 - 16:55 #4
Er det sådan du har MSN ? eller lignende? Jeg er ret ny til det her, og er derfor ikke det mest erfarne.

Men hvis jeg fjerner session_start(); i både auth.php og index.php. Får jeg mit popup til at logge ind, og jeg bliver sendt videre til mit admin center. Men når jeg så fx skal oprette en nyhed går den bare ud til den side hvor jeg skal logge ind igen, det må vel være fordi mine ting ikke bliver loadet pga jeg har fjernet session_start(); i auth.php og index.php..

Min msn er plaidah@hotmail.com

Håber du vi hjælpe
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. oktober 2007 - 20:35 #5
Svar!
Problemet blev løst ved at flytte hjemmesiden til andet webhotel.
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. oktober 2007 - 20:56 #6
Takker for point.
Avatar billede fizz Nybegynder
11. oktober 2007 - 23:47 #7
point snyd
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. oktober 2007 - 08:45 #8
Point snyd, og hvorfor så det?
Avatar billede tjmm Nybegynder
14. oktober 2007 - 10:58 #9
Jeg kan ikke se noget snyd her? Manden hjalp mig med et problem og brugte tid på mig, det skal han da have sine point for.
Avatar billede tjmm Nybegynder
14. oktober 2007 - 11:01 #10
Og BTW. så har jeg læst dine egne oprettet spm igennem, og jeg kan da vist godt konkludere du ikke opfandt den dybe tallerken. Du burde indberettes for dårligt sprog og tilsvininger af andre.

Tror du bare skal lade den her sag droppe og så hive netstikket ud.

Have a nice day fizz