Avatar billede krel Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kalender kosmetik

Hey derude?!

Jeg har denne kalender: http://activedeveloper.dk/articles/37/ og vil gerne have erstattet (-) tegnene i slutningen/starten af måneden så det i stedet for bliver til datoer fra den næste/forrige måned i stedet for.

eksempel

oktober
29 30 31 --  --  --  -- <-- denne
linie skal blive til:

oktober |november (anden farve)

--> og så fx september måned har en hel uge udelukkende med streger, kan man ikke skrive en if-sætning så hvis måneden slutter på en søndag skal der ikke laves en ny uge kun med streger??

mvh.
Kristian
Avatar billede ismand Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:07 #1
Hvis du viser os noget kode vil der sikkert være nogen der kan hjælpe dig.
Avatar billede krel Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:33 #2
jamen det kommer da lige her så:

<%
dtmDate = Request.QueryString("date")
dtmToday = Date

If dtmDate = "" Then
  dtmDate = Date
Else
  dtmDate = CDate(dtmDate)
End if
intYear = Year(dtmDate)
strMonth = MonthName(Month(dtmDate))
intDayOfMonth = Day(dtmDate)
dtmFirstDate = DateAdd("d", (-intDayOfMonth)+1, dtmDate)
intFirstDay = Weekday(dtmFirstDate, vbMonday)
%>
<table class="text" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0">
    <tr>
        <td align="center" width="18" height="18"><b><a href="index.asp?date=<%=DateAdd("m",-1,dtmFirstDate)%>">&lsaquo;</a></b></td>
        <td colspan="5" align="center" width="90" height="18"><font style="text-transform: uppercase">
        <strong style="font-weight: 400"><%=strMonth%>&nbsp;<%=intYear%></strong></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b><a href="index.asp?date=<%=DateAdd("m",1,dtmFirstDate)%>">&rsaquo;</a></b></td>
    </tr>
    <tr>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>M</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>T</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>O</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>T</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>F</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>L</b></td>
        <td align="center" width="18" height="18"><b>S</b></td>
    </tr>
    <%
    For y = 1 to 6
      If blnLast <> True Then
        Response.Write "<tr>"
        For x = 1 to 7
          Response.Write "<td align=center>"
          intLoopDay = intLoopDay + 1
          If intLoopDay >= intFirstDay Then
            dtmCurDate = DateAdd("d", intLoopDay-intFirstDay, dtmFirstDate)
            If Month(dtmCurDate) = Month(dtmFirstDate) Then
              If dtmCurDate = dtmToday Then Response.Write "<strong><font color=#ff0000>"
            If Day(dtmCurDate)<=9 Then Response.Write "<a class='kal' id="""&dtmCurDate&""" href=""show.asp?dato="&dtmCurDate&""">0"&Day(dtmCurDate)&"</a>"
            If Day(dtmCurDate)>9 Then Response.Write "<a class='kal' id="""&dtmCurDate&""" href=""show.asp?dato="&dtmCurDate&""">"&Day(dtmCurDate)&"</a>"
              If dtmCurDate = dtmToday Then Response.Write "</strong>"
                  Response.Write "</td>"
              blnLast = False
            Else
              Response.Write "-</td>"
              blnLast = True
            End If
          Else
            Response.Write "-</td>"
            blnLast = True
          End if
        Next
      End If
    Next
    Response.Write "</font></td></tr>"
    %>
Avatar billede krel Nybegynder
15. oktober 2007 - 15:51 #3
må lære at leve med de streger så ...
(lukker)