Avatar billede tejoha Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

vil ikke boote

Hej. Jeg sidder her med en venindes bærbar, som pludselig har fået problemer. Først starter den op, men kom så med blå skærm. Derefter genstarter den. Nu kommer der en lille blå skærm, som siger at den ikke kan boote fra cd om. Når man så prøver at sætte den til harddisk eller pxe lan vil den heller ikke.
Den vil heller ikke starte i fejlsikret tilstand. Vi kan slet ikke komme ind på maskinen nu.
Vi kan måske få den til at boote fra cd rom, men så kan vi ikke få hendes data ud.
Kan I hjælpe? Findes der en antivirus / spywaretjek der kan køre via boot?
Hilsen Tejoha
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2007 - 12:10 #1
Jeg er ret sikker på at dit problem kan løses med en live-cd http://www.helgec.dk/livecd.html
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:12 #2
Hun har ikke linux på maskinen. Når jeg tjekker dit link, er det så ikke til en Linux?
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2007 - 13:05 #3
Jo, men som det fremgår af guiden er det en live-cd altså et system der arbejder fra cd-en. Det fremgår faktisk allerede fra den 1. linie
"En Live-cd er i denne guide betegnelsen for en af de efterhånden mange Linux-distroer der tillader dig at køre et fuldt funktionsdygtigt styresystem direkte fra cd-drevet."
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:37 #4
Undskyld - læste det vist lidt for hurtigt. Tak for hjælpen.
Avatar billede tejoha Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:39 #5
hm...hvordan får jeg dig givet point??
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2007 - 15:35 #6
Det gør du ved at acceptere dette svar, men skulle vi nu ikke lige se om vi kan redde damens data mv. først - du kan evt. kontakte mig på mail@helgec.dk da jeg ikke får mail fra eksperten
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2007 - 07:48 #7
Hallooooooooooooooo
Avatar billede tejoha Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:57 #8
Jeg skrev til dig på din privatmail, at jeg havde givet op på den, og sendt hende videre, men at jeg gerne ville have lært at løse problemet. Nu viser det sig at hendes harddisk var stået af, og at der ikke kunne gøres noget. Tak for hjælpen.
Har du fået dine point? Og hvordan lukker jeg her?
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2007 - 10:04 #9
Nej jeg har ikke fået mine point, du skal markere mit navn nede til venstre og acceptere og herefter er tråden lukket