Avatar billede niksen Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

erstat ord i url

jeg har en kolonne med ord: f.eks. tusindfryd

men jeg skal have en det ind i en url f.eks. http://www.menelani.com/search?siteSearchQuery=xxx&fromform=true

hvordan gør så excel automatisk erstatter ordne i kolonne A med xxx i urlen.

så det kommer til at se sådan her ud:

http://www.menelani.com/search?siteSearchQuery=tusindfryd&fromform=true

Håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 11:31 #1
Du bruger en søg / erstat - find / replace:
<ctrl>H
søg:  xxx
erstat:  tusindfryd
OK

Hilsen  Leif
Avatar billede niksen Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:35 #2
Hej leif tak...

Det er ikke helt så enkelt, alle celler i kolonne A indeholder forskelligt tekst som skal erstatte xxx individuelt i hver url
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 11:41 #3
Ups - så der kunne være forskellige navne i kolonne A.
Denne formel i C1 skulle klare det, om du har dine navne i A, din url i B:
=LEFT(B1;FIND("x";B1)-1)&A1&RIGHT(B1;LEN(B1)-FIND("x";B1)-2)
...forudsat at du altså altid har din tre x'er i url'en.

Hilsen Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 11:43 #4
For at være mere på den sikre side kunne du måske bruge alle tre x'er i søgningen istedet for bare et. Om der nu skulle være en url der her noget som www.melanix.com ...
=LEFT(B2;FIND("xxx";B2)-1)&A2&RIGHT(B2;LEN(B2)-FIND("xxx";B2)-2)
/ Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 11:49 #5
Den kunne faktisk også laves lidt mere simpel kom jeg i tanke om.
I C1:
=REPLACE(B1;FIND("xxx";B1);3;A1)
/ Luffe
Avatar billede niksen Nybegynder
10. oktober 2007 - 12:54 #6
får jeg et svar fra dig?

Det fungerede helt perfekt :)

Tusind tak
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
10. oktober 2007 - 12:59 #7
Herligt
Tak for point.
// Luffe