Avatar billede shosho500 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:13 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

opener og top.close() i firefox ?

jeg har link der ser sådan her ud:

<a href="mypage.aspx" onclick="top.close()" target="mainsitewindow">LINK</a>

Linket er på en side, som bliver åbnet i en popup fra "mainsitewindow" framen.. og vinduet som åbner består af to frames, top og content.. linket ligger i content framen.

det der skal ske er, at når man trykker på linket, så skal det åbnes i siden, hvor popup vinduet blevet åbnet fra, i framen "mainsitewindow" og så skal popup vinduet lukke.

Ovenstående link virker fint i IE, men ikke helt i FF.. I FF lukker vinduet bare, den åbner ikke siden i "mainsitewindow"

An suggestions ?
Avatar billede shosho500 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:14 #1
ja ok, der skal stå top.close() i onclick :)
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2007 - 10:25 #2
Har du udstyret din iframe med både name og id med værdien "mainsitewindow"? Der er forskel på hvordan IE og FF finder frames...
Avatar billede shosho500 Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:50 #3
bruger ikke iframe.. bare et frameset på begge sider.. hvor framen mainsitewindow er den, hvor siden skal vises i ...
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2007 - 10:55 #4
OK, men har du så prøvet at sætte begge atributter i din frame... :-|
Avatar billede shosho500 Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:25 #5
doesnt work.. :(
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2007 - 11:37 #6
Prøv evt. at angive target="_top" i stedet for mainsitewindow (hvis altså jeg har forstået dig ret, at mainsitewindow er den øverste ramme)...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 11:39 #7
Det er ikke veldefineret, hvad der skal ske først af de to ting du be'r om i linket. Derfor er der forskellige implementeringer af det. Det er forkert at sige at det "virker fint i IE" - det er rettere, at det "tilfældigvis virker i IE".

Gør det hele i javascript med brug af document.referer
Avatar billede softspot Forsker
10. oktober 2007 - 11:41 #8
En anden ting som kunne have relevans, er navngivningen af den frame der hedder top. Der er allerede et prædefineret id i forbindelse med frames som hedder top, hvilket er den øverste frame i hierarkiet. Det kunne muligvis skabe forvirring ifht. hvilken frame man refererer til når man i javascript refererer til window.top - specielt hvis man gør det i mainsiteframe... bare en tanke :-)
Avatar billede roenving Novice
10. oktober 2007 - 14:50 #9
-- og normalt skal en onclick udføres før linket udføres (ellers kan man jo ikke udføre noget, hvis linket åbnes i samme eller en overliggende frame !-), så der kan ske det, at FF tager det alvorligt og opfatter det hele som lukket, for udførelsen af linket går igang ...

-- så f.eks.

<a href="mypage.aspx" onclick="opener.location.href=this.href;setTimeout('top.close()',80);return false;" target="mainsitewindow">LINK</a>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 15:07 #10
Ja, det er "opener" man skal bruge ;)
Avatar billede shosho500 Nybegynder
23. oktober 2007 - 20:59 #11
fandt en løsning, men den virker ikke i FF, smid svar, dem som mener de fortjener det :)
Avatar billede roenving Novice
30. oktober 2007 - 05:36 #12
Hvordan ?-)
Avatar billede shosho500 Nybegynder
24. november 2008 - 18:30 #13
...