Avatar billede knock Nybegynder
10. oktober 2007 - 05:40 Der er 8 kommentarer

Højreklik menu (hjemmelavet)

Hej.
Jeg fandt denne:

<script type="text/javascript">
//Der skal kun ændres på disse variabler: html er popopens htmlkode,
//højde er højden på popopen og bredde er bredden,
var html='<div style="border: 1px solid black;background-color:#ff0000"><a href="info.php?side=info&id=variablen"><font size="1" face="Verdana">Info</a><br>Gå til Lejlighed<br>Ignorer</font></div>';
var højde="75";
var bredde="69";

//Alt under denne kommentar skal ikke ændres
var isie=0;
if(window.navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer"&&window.navigator.appVersion.substring(window.navigator.appVersion.indexOf("MSIE")+5,window.navigator.appVersion.indexOf("MSIE")+8)>=5.5) {
isie=1;
}
else {
isie=0;
}
if(isie) {
var oPopup = window.createPopup();
}

function dopopup(x,y) {
if(isie) {
var oPopupBody = oPopup.document.body;
oPopupBody.innerHTML = html;
oPopup.show(x, y, bredde, højde, document.body);
}

function click(e) {
if(isie) {
if(document.all) {
if(event.button==2||event.button==3) {
dopopup(event.x-1,event.y-1);
}

if(isie) {
document.oncontextmenu = function() { dopopup(event.x,event.y);return false; }
document.onmousedown = click;
}

</script>
<div onclick=\"window.parent.location='url'\"><a href=%22/%22>linktekst</a</div>

(har ikke redigeret i den endnu)

hvis man højreklikker på "linktest" så kommer der en lille boks frem, hvilket er vidunderligt - men hvis man højreklikker hvor som helst, så kommer den os frem :S

hvordan får jeg den til KUN at kunne vises, hvis der højreklikkes på et billede?
Avatar billede knock Nybegynder
10. oktober 2007 - 05:40 #1
- og btw - det skal også fungere i firefox!!
Avatar billede sherlock Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:50 #2
Du må selv checke FF. Det kan jeg ikke her.
Jeg har sat id på linket og knyttet oncontextmenu + onmousedown til det.
Scriptet, som kører ved load, skal være under definitionen, da linket ellers ikke er i scope på udførselstidspunktet.

<script type="text/javascript">
//Der skal kun ændres på disse variabler: html er popopens htmlkode,
//højde er højden på popopen og bredde er bredden,
var html='<div style="border: 1px solid black;background-color:#ff0000"><a href="info.php?side=info&id=variablen"><font size="1" face="Verdana">Info</a><br>Gå til Lejlighed<br>Ignorer</font></div>';
var højde="75";
var bredde="69";

//Alt under denne kommentar skal ikke ændres
var isie=0;
if(window.navigator.appName=="Microsoft Internet Explorer"&&window.navigator.appVersion.substring(window.navigator.appVersion.indexOf("MSIE")+5,window.navigator.appVersion.indexOf("MSIE")+8)>=5.5) {
isie=1;
}
else {
isie=0;
}
if(isie) {
var oPopup = window.createPopup();
}

function dopopup(x,y) {
if(isie) {
var oPopupBody = oPopup.document.body;
oPopupBody.innerHTML = html;
oPopup.show(x, y, bredde, højde, document.body);
}

function click(e) {
if(isie) {
if(document.all) {
if(event.button==2||event.button==3) {
dopopup(event.x-1,event.y-1);
}

</script>
<html>
<body>
<div onclick="window.parent.location='url';"><a href="#" id="link2">linktekst</a</div>
</body>
</html>
<script type="text/javascript">
if(isie) {
document.getElementById("link2").oncontextmenu = function() { dopopup(event.x,event.y);return false; }
document.getElementById("link2").onmousedown = click;
}
</script>
Avatar billede knock Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:56 #3
Det virker ikke just...

man kan stadig højreklikke ca. 1- 1.5 cm ud fra billedet, og billedet er ikke så stor.
Og når du har højreklikket  1 gang, kan du højreklikke lige hvor du vil på siden :S
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2007 - 16:23 #4
<ole>

Du skal nok ud og have fat i et helt nyt script  :)

'window.createPopup' er en IE-only metode - og FF har ikke noget tilsvarende. Derudover er scriptet dybt forældet og ikke skrevet i valid kode.

/mvh
</bole>
Avatar billede knock Nybegynder
10. oktober 2007 - 17:54 #5
ole - det første jeg lavet, ville den rent faktisk gerne køre det i firefox  :) - så vidt jeg lige husker.
Har hele til klokken 12 siddet og finde et script som opdaterer min side uden blink og kliklyd.
Fandt jeg det? Nej.
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2007 - 17:57 #6
Knock>>Det kan vist kun løses med Ajax. Men det er ikke så lige til.
Avatar billede w13 Novice
10. oktober 2007 - 17:57 #7
I hvert fald ikke, hvis det skal fungere godt. =) Og søgemaskiner kan ikke læse sider, der indlæses med Ajax. Så det er noget problematisk.
Avatar billede knock Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:02 #8
- jeps, jeg havde jo hele natten, så jeg læste masser af ajax, og testede uden at lyve og for at være ærlig, ca. 40 scripts jeg fandt på nettet.
Ikke 1 eneste ville fungere!!
Ikke engang 1 ville bare virke i 1 browser.
men jeg har jo opdelt det i frame, så den frame som kører ajax, har ikke indflydelse på de andre, så der kommer ikke noget problem når først jeg har fundet noget som duer :)