Avatar billede zips Juniormester
10. oktober 2007 - 02:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering af point og placeringer

Hej eksperter

Jeg har dette udtræk som virker fint, men vil godt have at den også sorterer efter placeringer.

Hvis jeg har 2 som har samme point skal den finde den som har flest 1 pladser, har de også lige mange af dem, skal den se på 2 pladser osv.

<?php
    $i = 1;
    $get_horses = mysql_query("SELECT horse_type, disciplin_id, year, horse_id AS horse_id, SUM( point ) AS point
FROM rl_competition
WHERE year = '$_GET[aar]'
AND disciplin_id = '$_GET[disciplin]'
AND horse_id = horse_id
AND horse_type = '$_GET[type]'
GROUP BY horse_id
ORDER BY point DESC") or die(mysql_error());

    while ($row = mysql_fetch_array($get_horses)) {

    $get_hest = mysql_query("SELECT * FROM rl_horses WHERE horse_id = '$row[horse_id]'") or die(mysql_error());
    $row_hest = mysql_fetch_array($get_hest);

    $get_bruger = mysql_query("SELECT * FROM rl_users WHERE user_id = '$row_hest[user_id]'") or die(mysql_error());
    $row_bruger = mysql_fetch_array($get_bruger);
?>

Mine placeringer ligger i samme tabel med feltnavnet competition_place og datatype enum('1', '2', '3', '4', '5')

Håber at i kan hjælpe :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2007 - 03:04 #1
Prøv:

... ORDER BY SUM(point) DESC, SUM(IF(competition_place='1',1,0)) DESC
Avatar billede zips Juniormester
10. oktober 2007 - 03:08 #2
Super det virker... smidt svar
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2007 - 04:27 #3
svar