Avatar billede fab Nybegynder
09. oktober 2007 - 21:51 Der er 3 kommentarer

Bytte rundt på instances eller symboler

Hej,

Jeg vil gerne swappe et symbol på min stage med ét som jeg har i mit library. Jeg ved, at jeg kan gøre det via properties menuen, men det er vigtigt for mig, at jeg kan actionscripte det.

Sagen er; jeg har et instance af et symbol i min hovedfilm der hedder "head". Inde i det instance har jeg et symbol "eyes_sad".

Ude fra hovedfilmen vil jeg nu gerne lave en keyframe med en lille action i, der skifter "eyes_sad" ud med "eyes_evil". På den måde kan jeg skifte animationerne ude fra hovedfilmen, selvom symbolet ligger inde i et symbol et niveau nede.

Jeg kan ikke finde ud af det, jeg tror jeg leder de forkerte steder. Jeg har fundet noget der hedder element.swap, men jeg kan ikke få det til at spille.

Måske kan i hjælpe?

Jeg bruger CS3, actionscript 3.0, bring it on :)
Avatar billede mat Nybegynder
10. oktober 2007 - 08:23 #1
Hvorfor ikke bare have to frames i "head", en hvor du har "eyes_sad" og en hvor du har "eyes_evil". Så kan du bare vise den pågældende frame når det er nødvendigt.

mvh mat
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:36 #2
Hvis du absolut vil swappe, så lav en pladsholder "clip", som representerer dybden af eyes_sad og eyes_evil. Derudover klassificerer du eyes_sad og eyes_evil, så deres klasser har navnene "eyes_sad" og "eyes_evil" (i linkage). Så skriver du bare i roden:

var eyes:* = head.clip.addChild(new eyes_sad()); // Standard (her eyes_sad)
function Eyes_sad():void {
    head.clip.removeChild(eye);
    eyes = head.clip.addChild(new eyes_sad());
}
function Eyes_evil():void {
    head.clip.removeChild(eye);
    eyes = head.clip.addChild(new eyes_evil());
}

Så kalder du blot Eyes_sad() eller Eyes_evil for at "udskifte".
Avatar billede maqhem Nybegynder
10. oktober 2007 - 18:39 #3
Rettelse: Så kalder du blot Eyes_sad() eller Eyes_evil() for at "udskifte".