Avatar billede pcr Nybegynder
02. december 1999 - 16:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Lyd-cd på DVD

Hvorfor kan jeg ikke afspille lyd-cder på mit Pioneer DVD-A02 drev. Jeg har en pentium PII 400mHz hvor der foruden DVD findes en SCSI Matshita brænder CW-7502 og en HP 5100 Scanner der kører SCSI via printerporten (forbundet med printeren)
Lydkortet er Yamaha, men det spiller udmærket MP3-filer.
Når jeg indsætter en CD får jeg beskeden, lige meget hvilken CD-afspiller jeg bruger: Der er ikke indsat nogen Lyd-CD.
Avatar billede pcr Nybegynder
02. december 1999 - 17:38 #1
Det er forøvrigt samme besked jeg får når jeg prøver at afspille fra brænderen, så det ser jo ikke ud som om det er selve drevene der er noget i vejen med.
Avatar billede cldu Nybegynder
02. december 1999 - 20:43 #2
hmm... Det lyder som om der er noget knas med Auto-insert notification... Prøv at slå den fra / til igen...
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 20:51 #3
det kan også være winamp der forstyrrer... hvis den er associeret med CDA filer
Avatar billede ravex Nybegynder
02. december 1999 - 23:40 #4
Det kan være DU ikke har et Audio kabel sat til... åben computeren og se om der går et kabel " normalt et gråt et " fra CD-Rommen/DVD til dit Lydkort

;o)
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. december 1999 - 23:45 #5
sgu da ikke når den slet ikke vil spille dem
Avatar billede pcr Nybegynder
04. december 1999 - 17:28 #6
Tak for svarene som desværre ikke har hjulpet mig. Auto insert er slået til, Winamp er ikke associeret med CDA-filer og audiokablet virker godt nok idet jeg kan afspille lydprøver f. eks. vaw fra CD-rommer uden besvær. Der er heller ingen konflikter at spore nogen steder. Kan det tænkes at lydkortet måske slet ikke understøtter CDA?
Avatar billede cldu Nybegynder
05. december 1999 - 13:46 #7
*doh...*

WAV-filer har ikke en skid at gøre med CD-DA, andet end samplerate og frekvens. CD-DA afspilles FRA cd-drevet TIL lydkortet GENNEM cd-kablet. WAV filer afspilles FRA lydkortet TIL lydkortets udgang.

Mit absolut sidste svar på det her spm. må være at du har en baskende fejl40 eller to defekte drev.
Avatar billede cldu Nybegynder
05. december 1999 - 13:46 #8
PS: det er garanteret din skod-bunke af en SCSI brænder der gør det....
Avatar billede pcr Nybegynder
09. december 1999 - 14:02 #9
Intet hjælper, det er muligt det er "skod-bunken", men den brænder ellers godt nok de få CDer jeg har brug for. Så jeg opgiver i denne omgang at lytte til lydCD-er på min computer.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. december 1999 - 20:40 #10
prøv at finde det plugin til winamp som spiller sangene digitalt gennem IDE kablet... det kan være at den kan når du bruger den
Avatar billede wizard28 Nybegynder
02. januar 2000 - 13:29 #11
Jeg tror at dit problem er at de cd'er de sætter i DVD drevet er hjemmebrændte og det kan et DVD drev ikke læse.
Hjemmebrændte risikerer at blive slettet i et DVD-drev.
DVD drevet har en større gennemlysningsdybde end et almindelig cd drev. Og på hjemmebrændte cd'er sker der det at DVD drevet simpelthen bare lyser gennem hele skiver. Du risikerer at ødelægge cd og DVD drevet, så lad være med at isætte dine egne hjemmelavede cd'er og prøv med en original.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. januar 2000 - 16:04 #12
mener du virkelig at man med et DVD drev ikke kan læse brændte cd'er? det er da underligt at det først er kommet frem nu, 4 år efter at DVD er kommet, og hvis det er rigtigt er jeg da glad for at jeg har ventet og ikke købt noget drev...
Avatar billede pcr Nybegynder
02. januar 2000 - 18:23 #13
Det gælder alle cd'er, også originale indspilninger.
Avatar billede pcr Nybegynder
05. august 2001 - 13:42 #14
Har købt en ny maskine