Avatar billede pelskee Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sammenligning af dato og tidspunkt

Jeg har et udtræk som skal finde den nyhed der er sat til at være aktiveret før dags dato på nuværende tidspunkt. Nedenstående sql fejler men felterne i databasen er fine - teksten er sat til aktivering:
Aktiveringsdato        2007-09-28
Aktiveringstidspunkt    16:04:13

SELECT * FROM golfportalen.tekster WHERE typeID = 4 AND (AktiveringsDato <= '2007-10-09' AND AktiveringsTidspunkt <= '12:32:54') AND IDtekst = 32 ORDER BY IDtekst DESC

det må være fordi tidspunktet ikke er mindre end - men det er jo både dato og tidspunkt der skal testes på. jeg kan ikke gennemskue hvordan det skal laves
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2007 - 12:38 #1
Det ville være trivielt hvis dine to felter i stedet for var eet felt af typen DATETIME.
Avatar billede pelskee Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:00 #2
ja netop - men jeg har lavet så meget kode nu at jeg helst vil slippe for det... :(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2007 - 13:06 #3
Ja, ja, da. Men det kan være fornuftigt, en gang imellem, at rette al sin kode til...

Du skal nok

... (AktiveringsDato < '2007-10-09' OR (AktiveringsDato = '2007-10-09' AND AktiveringsTidspunkt <= '12:32:54')) ...
Avatar billede pelskee Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:51 #4
helt korrekt men det vil bare tage flere dage :(

det du sendte ser ud til at spille. TAK!

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2007 - 13:58 #5
Nej tak, samler ikke. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede pelskee Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:58 #6
ok. tak igen :)