Avatar billede tommer Nybegynder
09. oktober 2007 - 10:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

hjælp til asp:TreeView

Jeg har et asp:TreeView som fungerer som en menu på min side.

Men jeg vil gerne kunne kalde siden med en parameter som vælger og åbner en bestémt side i min menu...

nogen gode ideer?
Avatar billede neoman Novice
09. oktober 2007 - 10:49 #1
Hvis du mener at selecte en bestemt node i træet så kan du selecte den med myNode.Selected efter du har fundet den med myNode = myTreeView.FindNode(myValuePath)
Avatar billede tommer Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:44 #2
hmmm, jeg har nu i pageload:

TreeNode myNode = new TreeNode();
myNode = tv_Menu.FindNode(tv_Menu.Nodes[0].ChildNodes[0].ValuePath);
myNode.Selected=true;

men siden bliver ikke vist når jeg prøver...
skal man fyre noget opdate eller lign?
Avatar billede neoman Novice
09. oktober 2007 - 12:48 #3
Kan du lige forklare hvad du ønsker ? Du har et treeview, og det der skal ske er at den viser den selectede node ? Eller hvad ? Du skriver "siden ikke bliver vist" - hvilken side ? den som din node peger på?
Avatar billede tommer Nybegynder
09. oktober 2007 - 12:51 #4
je, det jeg vil er at når man kommer ind på min side med min menu, skal man komme direkte ned på den side min node peger på...
så man ikke først skal klikke i menu'en for at se siden
Avatar billede neoman Novice
09. oktober 2007 - 12:54 #5
så skal du vel finde den url noden peger på også skrive response.redirect("nodens_url")
Avatar billede tommer Nybegynder
09. oktober 2007 - 13:57 #6
hmm noden har ikke en url som sådan.... men jeg har nu gjort sådan (og det virker):

divscript.InnerHtml = "<script>java script:__doPostBack('tv_Menu',test\\default\\1333')</script>";

tak for hjælp send svar ;-)
Avatar billede neoman Novice
09. oktober 2007 - 14:09 #7
svar:)
Avatar billede tommer Nybegynder
09. oktober 2007 - 14:10 #8
danke ;-)