Avatar billede speedpete Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk sætte ErrorMessage i validator

Jeg har i mit GridView en validator for kolonnen med beløbsindtastning. Så vil jeg jo gerne validere korrekt indtastning, og har sat denne validator på:

<asp:RangeValidator runat="server" ErrorMessage="Fejl i beløb i række nummer: " ControlToValidate="TextBoxNewBeloeb" Type="Double" MinimumValue="0" display="none"/>

I stedet for at sætte fejlmeddelelsen ved hvert felt, vil jeg samle dem i en ValidationSummary.

?: Kan man sætte ErrorMessage dynamisk, således at man kan tilføje hvilken række, fejlen opstod i?
Fejl i beløb i række nummer: 3
Fejl i beløb i række nummer: 34
Fejl i beløb i række nummer: 87
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 11:41 #1
Ja. Hvis du giver kontrollen et id så kan du referere til den, og dens properties, i kode lige som for alle andre server kontroller.
Avatar billede speedpete Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:46 #2
nå ja... det er vist ikke mandag for ingenting.
Avatar billede speedpete Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:49 #3
...hvad hvis nu jeg vil vise "*" i indtastningsfeltet/rækken (evt. efter rækken) og den fulde ErrorMessage i ValidationSummary?
Kan man "neste" ValidationSummary? Således at man kan lave forskellige detlajeringsgrader af summaries forskellige steder i sin tabel (en i cellen, en for enden af rækken, en ned under tabllen)
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 12:09 #4
"*" er myValidator.Text mens det andet er myValidator.ErrorMessage, og du kan jo sagtens ha begge samtidigt.

neste validatio nsummaries ? aner det ikke:) I en CustomValidator kan du lave alt havd du lyster, og skrive beskeder all over, foruden i validation summary.
Avatar billede speedpete Nybegynder
10. oktober 2007 - 14:26 #5
ok, vil du have nogle pts?
Avatar billede neoman Novice
10. oktober 2007 - 15:13 #6
jeps:)