Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:14 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med menu og autopostback

hej..

mit problem er at når jeg smider en menu control på min masterpage holder autopostback op med at virke...

menuen virker som den skal.. men der er bare ikke noget andet der virker :-p

nogle ide'er?

Contentpage kode:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="user_new.aspx.cs" Inherits="admin_user_new" Title="XXXXXXXXXXXXXXX" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
  <center>
      <br />
      <div class="box">
          <div class="overskrift">
              Opret ny bruger
              </div>
                <asp:MultiView ID="MultiView1" runat="server">
              <asp:View ID="View1" runat="server">
              <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 500px;">
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Brugernavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Brugernavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Password</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Password" runat="server" Width="150px" TextMode="Password"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Password igen</td>
                              <td style="width: 175px; height: 24px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_password2" runat="server" Width="150px" TextMode="Password"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;&nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Fornavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Fornavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Efternavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Efternavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Email</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_email" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Personale nummer</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_personalenummer" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; height: 106px; text-align: left">
                                  Rettighedder</td>
                              <td style="height: 106px; width: 175px;" align="left">
                                  <asp:DropDownList ID="DropDownList_rightslevel" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource"
                                      DataTextField="rights" DataValueField="id" Width="150px">
                                  </asp:DropDownList>
                                  <br />
                                  <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource" GridLines="Both"
                                      RepeatDirection="Horizontal" RepeatLayout="Flow" ShowFooter="False" ShowHeader="False">
                                      <ItemTemplate>
                                          <asp:Label ID="rightsLabel" runat="server" Font-Bold="True" Text='<%# Eval("rights") %>'></asp:Label><br />
                                          &gt;<asp:Label ID="rightsdefinationLabel" runat="server" Text='<%# Eval("rightsdefination") %>'></asp:Label><br />
                                          <hr />
                                      </ItemTemplate>
                                  </asp:DataList>
                              </td>
                          </tr>
                      </table>
              </asp:View>
              <asp:View ID="View2" runat="server">
                      <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="something is wrong!! :-("></asp:Label></asp:View>
          </asp:MultiView><br />
                    <asp:Button ID="Button_new_user" runat="server" Text="Button" OnClick="Button_new_user_Click"/>
                      </div></center>
    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DBConnectionString %>"
        SelectCommand="SELECT [id], [rights], [rightsdefination] FROM [rights]"></asp:SqlDataSource>
</asp:Content>

>>>>>>>Og MasterPage<<<<<<<<<<

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MasterPage.master.cs" Inherits="MasterPage" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head id="Head1" runat="server">
    <title>XXXXXXXXXXXXXXXXX</title>
    <link href="CSTstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function doresize(id)
{
    if(id != '')
    {
        var width = document.body.clientWidth;// - 458;
        if((width - 458) < 100)
        {
            width = 100
        }
        else
        {
            width = document.body.clientWidth - 462
        }
        document.getElementById(id).style.width = width;
    }
</script>
</head>
<body><!--class="login"->
<form id="form1" runat="server">
    <div class="frame">
        <div class="header">
            <div class="login" style="right: 10px; top: 80px">
                Bruger:
                <asp:Label ID="CurrentUserNameLabel" runat="server" OnPreRender="CurrentUserNameLabel_PreRender"
                    Text="Anonym"></asp:Label>
                        <%
                        //class_system systemclass = new class_system();
                        //Response.Write(systemclass.username());
                        //if (Convert.ToBoolean(Session["islogged"]) != true)
                      // {
                        //    //systemclass.loguser(Request.LogonUserIdentity.Name, Request.UserHostAddress);
                        //    Session["islogged"] = true;
                      // }
                      %>

                </div>
        <div class="menu_mid">

            <asp:Menu ID="Menu1" runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1" Orientation="Horizontal" StaticDisplayLevels="2" style="left: 32px; top: 109px" BackColor="Transparent" BorderColor="Transparent" CssClass="menu1" DisappearAfter="10">
            </asp:Menu>

        </div>
        <div class="main_back">
    <div class="content">
        &nbsp;<div class="sitepath">
            <asp:SiteMapPath ID="SiteMapPath1" runat="server">
            </asp:SiteMapPath>
        </div>

        <asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
        </asp:contentplaceholder>
    </div>
        <div class="footer_mid">
            Copyright© XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX</div>
      </div>
        <asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" />
</form>
</body>
</html>
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 00:26 #1
Det universelle svar er 42.

Hvis du ønsker et andet svar så kom lige med noget mere håndgribeligt: hvad præcist er det du forventer der skulle ske i respons til hvilken aktion fra din side, og hvad er det der så sker/ikke sker. Den der med "virker ikke" er en ligning med to ubekendte( ønske og virkning) og  duer kun for tankelæsere, og min krystalkugle er desværre til pudsning lige for øjeblikket:)
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:33 #2
Okay..

virker ikke = intet sker...

altså når der er en menu på min masterpage, trigger postback ikke på alle mine knapper.. når jeg fjerner menuen igen virker knapperne igen(trigger postback igen)
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 00:37 #3
I den kode du har vist er der kun en knap "Button_new_user" er det den vi taler om her ?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:39 #4
ja
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 00:42 #5
ok - kan vi se koden for handleren ?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:43 #6
protected void Button_new_user_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        MultiView1.SetActiveView(View2);
    }
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 00:47 #7
Ok der er jo ikke vildt meget at far vild i. Hvordan finder du ud af at den "ikke virker" ? Har du steppet igennem med debuggerren ?

Og jeg formoder fra din beskrivelse at forskellen er om
            <asp:Menu ID="Menu1" runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1" Orientation="Horizontal" StaticDisplayLevels="2" style="left: 32px; top: 109px" BackColor="Transparent" BorderColor="Transparent" CssClass="menu1" DisappearAfter="10">
            </asp:Menu>
er inde i din masterfil eller ej - er det rigtigt ?
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:55 #8
Nej det er ikke det vilde :-D

Jeg har prøvet at sætte breakpoint men den hopper ikke over i VS så jeg kan steppe igennem..

og ja det er rigtigt.
Avatar billede neoman Novice
08. oktober 2007 - 01:08 #9
hrmpf - ikke noget som umiddelbart springer op og bider en i r....og det lyder ret mystisk. Som regel er fejlen, som de siger : "et sted mellem stolen og skærmen" :-)

jeg er på vej i seng så det eneste forslag jeg har er:
1. lav en ny midlertidig master med ingenting i
2.  se om det funker uden og så med menuen inkluderet

mit umiddelbare gæt er at det ikke har noget med sagen at gøre,fordi det bare er  SÅÅÅÅ meningløst, og skidtet er begravet elsewhere:)
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 01:14 #10
hehe.

lige den der med at oprette en ny.. den har jeg prøvet, med samme resultat :-(

Men jeg må lede videre i morgen. jeg er også begyndt at lave alt for mange fejl i min kode, så det kunne være jeg også skulle prøve at finde min seng :-p
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
20. maj 2009 - 15:50 #11
Lukker lige den her