Avatar billede pemaje Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Anvende kommandoknaps titeltekst eller navn som filter

Jeg har i en formular oprettet en visuel gengivelse af mit lager ved hjælp af kommandoknapper. Idéen er, at jeg ved at trykke på den enkelte knap skal have vist, hvad der ligger på den enkelte lokation i en underformular på samme side.

Det jeg mangler er altså, at kunne anvende kommandoknappens navn eller titeltekst i et filter, der filtrere på lokation.
Jeg har forsøgt med nedenstående, men hvad kan jeg skrive istedet for "001", "002" o.s.v., så jeg kan anvende den samme makro til alle, uden at skulle lave en milliard makroer

for lokation 001XX følgende makro med 'anvendfilter':
[LOKATION FS]![STED]="001"

for lokation 002xx følgende makro med 'anvendfilter':
[LOKATION FS]![STED]="002"

og meget videre :-(

Kan nogen hjælpe?
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2007 - 16:27 #1
Flg. gælder for et numerisk felt:

Me.filter = "STED = " & Me!STED & ""
Me.FilterOn = True

Hvis du vil filtrere i underformularen, er du nødt til at sætte fokus på denne først.
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2007 - 16:28 #2
Me!subform.Form.filter = "STED =  " & STED & ""
Me!subform.Form.FilterOn = True

Men så må du ikke have overordnede / underordnede felter
Avatar billede pemaje Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:39 #3
Hej Mugs kan du uddybe det sidste lidt?
Jeg har fjernet alle overordnede / underordnede felter, så nu viser underformularen alle lagernumre på alle lokationer.
Hvordan får jeg implementeret dit sidste bud i min database?
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2007 - 17:11 #4
Sæt koden ind på en kommandoknap i din hovedformular. Hvis du lægger din e-mail, kan jeg sende et eksempel.
Avatar billede pemaje Nybegynder
07. oktober 2007 - 17:23 #5
Jeg har prøvet at sætte det ind i en hændelse ved klik, men den kommer op og siger at den ikke kan finde feltet 'subform'

Pmsj@os.dk
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2007 - 17:31 #6
Ordet "subform" er navnet på underformularen. Det skal ændres til navnet på din egen underformular.
Testdb er sendt.
Avatar billede pemaje Nybegynder
07. oktober 2007 - 19:33 #7
Jeg har kigget på det.

Det jeg ønsker er ikke at filtrere underformularen efter et felt i formularen, men derimod at anvende Kommandoknappens titeltekst eller navn som en del af filtreringen.

Jeg har knapper der hedder 001 til 250 (1 for hver reol på mit lager) disse knapper er alle opkaldt efter de tre første ciffer i lokationens nummer.

Jeg ønsker altså at den tekst der står på knappen bliver anvendt til at sammenligne med feltet STED.

Men hvordan anvender jeg teksten på knappen i en makro eller en VB-kode, så jeg slipper for at lave en makro til alle knapper, men bare lave en standard makro som jeg tildeler hver enkel knap, som så sammenligner:

Hvis feltet STED = kommandoknapnavn, så vis disse poster i undeformularen ved klik på pågældende knap.
Avatar billede mugs Novice
07. oktober 2007 - 22:38 #8
Hvis sted er numerisk så prøv denne:

Dim VARa As long
VARa = Me.a.Name
If Me.sted = VARa Then
Me!subform.Form.filter = "sted =  " & sted & ""
Me!subform.Form.FilterOn = True
End If

Hvis alfanumerisk:

Dim VARa As String
VARa = Me.a.Name
If Me.sted = VARa Then
Me!subform.Form.filter = "sted =  '" & sted & "'"
Me!subform.Form.FilterOn = True
End If