Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 19:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem med upload af asp.net sider

Hej Eksperter,

Jeg får denne fejl: http://www.sorenaaroe.com
- efter at have uploaded mit website til mit webhotel, siden kører fint sålænge det er på min lokale webserver, det er altså så snart den er uploaded at problemerne opstår.

Jeg har forsøgt med at ændre <customErrors> taggets "mode" attribut til "off" som det står beskrevet på fejlsiden, men uden held :(

Jeg har Web10 som webhotel.

På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 20:33 #1
Men du skal ikke ændre den til "off", men til "Off", som der står.
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:12 #2
Det gør umiddelbart ingen forskel. Har lige prøvet at ændre til "Off"
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:18 #3
Og din web.config fil ligger i roden af dit website, ved siden af default.aspx ?
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:33 #4
Ja, det gør den, men har på fornemmelsen at Default.aspx eller hvad der nu skal bruge Web.config filen, kigger det forkerte sted, for jeg får samme fejl hvis jeg sletter Web.config helt fra serveren... :/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:37 #5
Hvis der ikke er en web.config, så skal den vist opføre sig som den gør.
Men ellers må der være fejl i den. Læg den op igen, og vis den her, så må vi se på det.
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:40 #6
Ok, det tyder jo på den ikke bliver "fundet" - selvom den ligger der...

Web.config ser således ud:

<?xml version="1.0"?>
<!--
    Note: As an alternative to hand editing this file you can use the
    web admin tool to configure settings for your application. Use
    the Website->Asp.Net Configuration option in Visual Studio.
    A full list of settings and comments can be found in
    machine.config.comments usually located in
    \Windows\Microsoft.Net\Framework\v2.x\Config
-->
<configuration>
    <appSettings/>
    <connectionStrings/>
    <system.web>
        <!--
            Set compilation debug="true" to insert debugging
            symbols into the compiled page. Because this
            affects performance, set this value to true only
            during development.
        -->
        <compilation debug="false">
            <assemblies>
                <add assembly="MySql.Data, Version=5.0.8.1, Culture=neutral, PublicKeyToken=C5687FC88969C44D"/></assemblies></compilation>
        <!--
            The <authentication> section enables configuration
            of the security authentication mode used by
            ASP.NET to identify an incoming user.
        -->
        <authentication mode="Windows"/>
        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="Off">

        </customErrors>
        -->
    </system.web>
</configuration>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:42 #7
Du skal fjerne kommentarerne udenom. Ret

        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.

        <customErrors mode="Off">

        </customErrors>
        -->

til

        <!--
            The <customErrors> section enables configuration
            of what to do if/when an unhandled error occurs
            during the execution of a request. Specifically,
            it enables developers to configure html error pages
            to be displayed in place of a error stack trace.
        -->
        <customErrors mode="Off">

        </customErrors>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:45 #8
Se det var bedre ;)  Mon ikke de har mysql installeret allerede ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:48 #9
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:49 #10
Arrh for fa.... :)
Hvilken newbie fejl at overse :)
Tak for hjælpen, får godtnok en anden fejl nu, men det er vidst bare MySql driveren som ikke er loaded...

Hvis du lige svarer, så får du dine point.
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:49 #11
Heh, du tager ordene ud af munden på mig :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2007 - 22:51 #12
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
...hvad skulle jeg ellers lave en lørdag aften... ;)
Avatar billede zapzone Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:52 #13
Heh fair nok :)
Jeg takker i hvert fald mange gange, fortsat god weekend ;)