Avatar billede bjornhart Nybegynder
06. oktober 2007 - 00:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Betalingsgateway og postform

Hej

Jeg har lavet en webshop i asp.net og skal have koblet wannafind.dk's betalingsgateway på den. Deres betalingsgateway benytter sig af en postform teknik hvor man udfylder nogle felter i en form og submitter den. Kode:

<form method="post" action="https://betaling.wannafind.dk/auth.php"> <input type="hidden" name="shopid" value="SHOPID"> <input type="hidden" name="currency" value="CURRENCY (DKK 208)"> <input type="hidden" name="amount" value="AMOUNT"> <input type="hidden" name="orderid" value="ORDERID"> <input type="hidden" name="paytype" value="creditcard"> <input type="hidden" name="uniqorderid" value="TRUE / FALSE"> <input type="hidden" name="accepturl" value="ACCEPTURL"> <input type="hidden" name="declineurl" value="DECLINEURL"> <input type="text" name="cardnum" size="25"> <input type="text" name="emonth" size="2"> <input type="text" name="eyear" size="2"> <input type="text" name="cvc" size="3"> <input type="submit" name=”submit” value="Payment"> </form>

Er der nogle der har et godt bud på hvordan jeg implementere det i asp.net, da man jo ikke kan få en form til at submitte som i asp.

På forhånd tak
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2007 - 02:17 #1
noget a la:

HttpWebRequest req = (HttpWebRequest)WebRequest.Create("https://betaling.wannafind.dk/auth.php");
req.Method = "POST";
req.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";
StreamWriter post = new StreamWriter(req.GetRequestStream());
post.Write("shopid=SHOPID&currency=CURRENCY (DKK 208)&...&cvc=123");
post.Close();
HttpWebResponse resp = (HttpWebResponse)req.GetResponse();
StreamReader reply = new StreamReader(resp.GetResponseStream());
Avatar billede bjornhart Nybegynder
06. oktober 2007 - 08:29 #2
Hej Arne v

Det ser interessant ud. Fungerer HttpWebRequest nøjagtig en form submit, eller hvad er forskellen. Du laver også et HttpWebResponse objekt, men det er vel ikke nødvendigt, da man skal angive en accepturl og declineurl alt efter om betalingen går godt.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. oktober 2007 - 14:32 #3
Ja.

accepturl og decline URL vil dukke op i din HttpWebResponse, så du behøver dem.

Og iøvrigt udføres requesten først ved GetResponse så vidt jeg husker.
Avatar billede krubak Nybegynder
22. november 2007 - 22:48 #4
Denne løsning går nok desværre ikke fordi det er et sikkerhedsmæssigt krav at det kun er betalingsgateway'en (her Wannafind) som må modtage kortnummer og cvc og for at danne post.Write skal man jo først have det ind fra brugeren inden man kan sende det videre.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. november 2007 - 22:53 #5
Hvis det er en restriktion, så bliver du nødt til at give brugerne en form
som submitter direkte til betalings gatewayen.

Det er nemt nok. Tricket er hvordan din web app opdager om betaling er OK eller ej. Men det
må der da være noget dokumentation på.
Avatar billede krubak Nybegynder
22. november 2007 - 23:21 #6
Rigtigt, formen skal submitte direkte til gatewayen. De to felter accepturl og decline url bruger gatewayen til at redirecte klientbrowseren tilbage ens shop.

Jeg ved ikke om den form er så let at lave i ASP.NET, det afhænger nok lidt af ens setup. Hvis man bruger master pages, contentsplaceholders osv. så adder ASP.NET jo præfixes hirarkisk til name attributten, men det forstår gateway'en ikke. Jeg bøvler netop nu med dette og det ender jo nok med at jeg dropper at bruge ASP.NET html og serverkontrols til at generere HTML'en og istedet genererer den selv.

Men hvis du har nogen gode forslag hører jeg gerne om det.
Avatar billede larsmeyer Nybegynder
29. april 2010 - 19:02 #7
kunne være spændende at høre hvad det blev til med denne sag, vi bruger  også bl.a. wannafinds betalingsgateway http://www.intramedia.dk/betalingsgateway.aspx , og der er flere forskellige måder at få det betalingssystem implementeret på.
Avatar billede bjornhart Nybegynder
24. november 2011 - 08:43 #8
lukker