Avatar billede sonofpaul Nybegynder
05. oktober 2007 - 16:23 Der er 7 kommentarer

Mappe drev hvis bruger har adgang

hej,

jeg vil gerne lave en script for alle brugere i systemmet som virker på den måde at hvis en bruger har adgang så blvier dreved mappet men elles ikke... som den ser ud nu så bliver dreved mappet selv om brugeren ikke har adgang til den.

Option Explicit
Dim objNetwork
Dim strDriveLetter, strRemotePath

strDriveLetter = "H:"
strRemotePath = "\\server\share"
Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
objNetwork.MapNetworkDrive strDriveLetter, strRemotePath

så i stedet for at brugeren har et drev og får access denied hvis den prøver at åbne så vil jeg heller at det kun vises hvis den har adgang...
Avatar billede leif Seniormester
05. oktober 2007 - 19:52 #1
Så skal du som anbefaling ud i noget med at kontrollere på om brugeren er medlem af en bestemt gruppe !
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2007 - 00:01 #2
Jeg har bikset et lille eksempel sammen til formålet:

Option Explicit

Dim arrGroups
arrGroups = Split(GetGroupMemberships(), ",")

Dim intCounter
For intCounter = 0 to Ubound(arrGroups)
    If arrGroups(intCounter) = "ADAdmins" Then
        Dim objNetwork
        Set objNetwork = WScript.CreateObject("WSCript.Network")
        objNetwork.MapNetworkDrive "R", "\\fileserver\RestrictedGroupMembers"
    End If
Next

' *************************************************
' Hent grupper for bruger
' *************************************************
Function GetGroupMemberships()
    Dim objNetwork, strDomain, strUser, objUser, objGroup, strGroups

    Set objNetwork = CreateObject("WScript.Network")
    strDomain = objNetwork.UserDomain
    strUser = objNetwork.UserName
    Set objUser = GetObject("WinNT://" & strDomain & "/" & strUser)

    For Each objGroup In objUser.Groups
        If objGroup.Name <> "Domain Users" Then
            strGroups = strGroups & objGroup.Name & ","
        End If
    Next

    GetGroupMemberships = strGroups
End Function

-------------------------------------------------------
Det første der sker er, at returværdien fra funktionen splittes op ud fra "," og lægges i et array.
Funktionen gennemløber gruppemedlemskaberne for en bruger og lægger dem sammen i en string adskilt af "'".
Så gennemløbes array'et i en løkke, hvor der testes på om brugeren er medlem af den givne gruppe, og hvis personen er det mappes netværksdrevet.

Håber du kan få glæde af det seme svar.
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2009 - 13:44 #3
Fik du det nogensinde til at spille?
Avatar billede sonurpals Nybegynder
08. april 2009 - 19:45 #4
Ja den fik jeg til at virke med hjælp af din kode så du får din points. tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2009 - 10:20 #5
Fint. Men du mangler stadig at acceptere ;)
Avatar billede sonurpals Nybegynder
17. april 2009 - 00:41 #6
Du må unskylde men det spørgsmål var opretted i 2007 og på den tidspunkt arbejdede jeg hos en anden firma ved brug af firma email og jeg har ikke en adgangskode til at logge ind med den konti mere... når jeg prøver at bruge mit user og pw så få jeg en fejl om at en email addresse skal bruges til login og jeg kan ikke få koden tilsent...
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2009 - 11:47 #7
No problemo ;-)