Avatar billede hvem Nybegynder
05. oktober 2007 - 13:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværks Printer

Jeg ligger og roder med at få min netværks printer op at køre, der skal lige siges at det har virket før, men ikke mere, hvorfor ved jeg ikke helt, der er ikke sket noget hvilken på den ene eller den anden computer.

Men jeg har en stationær pc og en bærbar pc, den stationær kør med xp, og den anden vista. Jeg kan ikke komme til at printe ud fra den bærbar, selvom at jeg har fundet den videre min router fra Cybercity, alt skulle være rigtig sat op. Så nu er gode råd dyre. Er der en eller anden der kan hjælpe mig med lidt fejlfinding????
Avatar billede montago Praktikant
05. oktober 2007 - 13:28 #1
HAR den virket med Vista ?...

og den har ikke skiftet IP vel ?
Avatar billede montago Praktikant
05. oktober 2007 - 13:28 #2
har du opdateret Vista, evt nogle firewall settings som er overskrevet !?
Avatar billede hvem Nybegynder
05. oktober 2007 - 14:54 #3
Ja det har virket på Vista. Og nej, har ikke rettet i nogle firewall indstilinger.
Avatar billede montago Praktikant
06. oktober 2007 - 00:02 #4
kan du evt prøve at ping'e din printer...

prøv fra den computer som virker... og bagefter den anden... hvis printeren ikke kan pinges fra nogen af dem er det blot en sikkerheds indstilling i printeren.
Avatar billede hvem Nybegynder
06. oktober 2007 - 14:33 #5
Hvordan pinger jeg ( er det sådan her cmd - ipconfig)
Avatar billede taz1973 Nybegynder
06. oktober 2007 - 22:27 #6
cmd - ping x.x.x.x (printerens IP adresse).

Hvis du ikke kan i vista, så prøv at slå firewallen fra. Dette burde ikke være et problem da din router sikkert har en indbygget firewall.
Avatar billede montago Praktikant
06. oktober 2007 - 23:23 #7
ehm...

hvad er det for en printer du har ??

HP fx... kigger selv på netværket efter printere under installation... hvilket de fleste andre også gør.... som regel skal man ikke selv gøre ret meget for at få den til at virke...
Avatar billede hvem Nybegynder
13. januar 2011 - 23:09 #8
tak for hjælpen