Avatar billede iluka Nybegynder
05. oktober 2007 - 10:49 Der er 1 løsning

listview selected item bliver ikke selected

Hej eksperter

Jeg har et problem med en listview control.
                foreach (ListViewItem item in listView1.Items)
                {
                    if (someConditionIsTrue(item))
                    {
                        item.Selected = true;
                    }

Koden virker fint, jeg får fundet det element der skal vælges, jeg får valgt det, og jeg kan lave alle de ændringer jeg har lyst til, f.eks. item.BackColor = Color.Red;

Problemet er bare at rent visuelt mangler markeringen af det valgte item. Altså den blå baggrund så man kan se at elementet er valgt er der simpelhen ikke.

Nogen ideer?

Giver 100 points fordi jeg er desperat og har travlt!
Avatar billede iluka Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:05 #1
hehe jeg snupper dem selv... jeg et listview viser kun selected item hvis det er i fokus. Løsningen er at ændre "HideSelection" fra true til false, og haps det virker... sådan da. farverne er lidt dumme, men det kan man vel også pille ved.