Avatar billede cigaretten Nybegynder
05. oktober 2007 - 00:47 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

gider ikke indsætte til mysql

hvorfor vil den ikke indsætte det jeg skriver i min form til databasen? den siger ingen fejl eller noget, den indsætter bare ikke?

jeg har testet om jeg har kaldt post-metoderne de rigtige navne, og det har jeg.

  protected void Button1_Click(object sender, EventArgs e)
    {

        OdbcConnection con = new OdbcConnection();

        String MySQL = "driver={MySql};server=*********;database=*******;uid=*******;pwd=*****;OPTION=3";

        String user = Request.Form["brugernavn"];
        String pass = Request.Form["kodeord"];
        String mail = Request.Form["email"];

        con.ConnectionString = mysql;
        con.Open();

        new OdbcCommand("INSERT INTO brugere (brugernavn, kodeord, email) VALUES ('" + user + "','" + pass + "','" + mail + "')");

        con.Close();

        Label1.Text = "Din bruger " + user + " er nu oprettet! ("+cmd+")";
    }

håber nogle kan se hvad jeg gør forkert
Avatar billede cigaretten Nybegynder
05. oktober 2007 - 00:48 #1
bruger self using System.Data.Odbc; og min mysql er rigtig nok..
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2007 - 00:50 #2
prøv med:

        con.ConnectionString = MySQL;
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2007 - 00:59 #3
new OdbcCommand("INSERT INTO brugere (brugernavn, kodeord, email) VALUES ('" + user + "','" + pass + "','" + mail + "')");

->

OdbcCommand cmd = new OdbcCommand("INSERT INTO brugere (brugernavn, kodeord, email) VALUES ('" + user + "','" + pass + "','" + mail + "')", con);
cmd.ExecuteNonQuery();

måske
Avatar billede cigaretten Nybegynder
05. oktober 2007 - 03:05 #4
tusind tak.. det virker nu.. kom med et svar jer begge
Avatar billede arne_v Ekspert
05. oktober 2007 - 03:11 #5
.
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2007 - 08:46 #6
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
05. oktober 2007 - 13:36 #7
Tak for point :)