Avatar billede bjarkepedersen Nybegynder
04. oktober 2007 - 19:47 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problem med afspilning af videoer på computeren.

Hej.

Jeg fik idag en ny fladskærm.
Jeg satte den til min computer, og den virkede fint.
Jeg har et Geforce 8600 GTS. Jeg har tilsluttet 2 skærme.
Efter at jeg forsøgte at slutte min projekter til, via s-video stikket, hvilket ikke virkede, er mine video instillinger gået helt amok.
Jeg har prøvet at fjerne alt undtagen min en skærm, men stadig er der problemer med afspilling af video. Jeg regende med at det var et codec eller lignende der var noget i vejen med, så jeg installerede mine skærm drivere igen. Det virkede ikke.
Derefter installerede jeg det nyeste k-lite-codec jeg kunne finde. Hjalp heller ikke.

Når jeg afspiller wmv-filer, er der ingen problemer, men hvis jeg prøver med mpeg er videoen ternet som et skakbræt. Halvdelen af felterne ser okay ud, men den sidste havldel viser støj/flimmer/halvvide linjer.
Problemer er der også når jeg prøver at se tv hva mit usb-tvtuner.

Så det må være et problem med en mpeg-driver / codec et eller andet. Nogen der har en løsning ?

Et andet spørgsmål.
På mit grafikkort er der 3 udgange.
to dvi og en sjov rund en der har størrlese som s-video.
Der følger et kabel med, der passer i dette stik. For enden er der en lille boks, hvor der er en video og s-video ind.
Og så er der en s-video og en composit(rød,grøn,blå) ud. Hvis jeg prøver at slutte min projektor til, kan den vise mit skærmbilled via composit, men kan ikke finde projektoren når jeg bruger s-video. ?
Nogen der har et tip ?
Avatar billede bjarkepedersen Nybegynder
04. oktober 2007 - 20:40 #1
Jeg har nu forsøgt med vlc player. Den kan sagtens afspille mpeg videoerne. Men har stadig problemet med mit usb-tv. Så mangler stadig et løsning på mpeg-codec problemet
Avatar billede bjarkepedersen Nybegynder
08. april 2008 - 10:45 #2
Det var en fejl på grafikkortet.