Avatar billede hyperguy Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:05 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Parameters til MySql

Goddag

Jeg har lidt problemer med at få Parameters til at virke i mit C# projekt

Jeg har lavet følgende:

MySqlCommand sqlCmd = new MySqlCommand("UPDATE sms_users SET name=@Para1 WHERE u_id=@Para8  LIMIT 1", this.sqlConn);
sqlCmd.Parameters.Add("@Para1", SqlDbType.VarChar);
sqlCmd.Parameters["@Para1"].Value = sName;
sqlCmd.ExecuteNonQuery();

Jeg har også prøvet med
sqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Para1", sName);
uden held.

Jeg har længere oppe min connection og alt det som jeg åbner.

Det her virker, men der kan man lave Sql ballade i det, og det ønsker man jo ik :)
MySqlCommand sqlCmd = new MySqlCommand("UPDATE `sms_users` SET `name` = '" + sName + "' WHERE `u_id` = '" + iUserid + "' LIMIT 1", this.sqlConn);

Problemet ligger i at den ganske enkelt ikke opdater noget og ja der er en række med u_id = 1 :)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2007 - 15:06 #1
Du skal adde 2 parameters (@Para1 og @Para8).

Og du bør angive en længde til din VARCHAR parameter.
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:48 #2
Og du skal nok bruge MySqlDbType.??? i stedet for SqlDbType.???
Avatar billede hyperguy Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:53 #3
Jeg har den para8 også, glemte bare lige at skrive den med her.
Det med Mysqldbtype kan ære derfor, men det forklare vel ikke hvorfor

sqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Para1", sName);
sqlCmd.Parameters.AddWithValue("@Para8", iUserid);

ikke virker så?
Avatar billede hyperguy Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:57 #4
Det jeg har nu er følgende:

MySqlCommand sqlCmd = new MySqlCommand("UPDATE sms_users SET name=@Para1 WHERE u_id=@Para8  LIMIT 1", this.sqlConn);
sqlCmd.Parameters.Add("@Para1", MySqlDbType.VarChar,sName.Length);
sqlCmd.Parameters["@Para1"].Value = sName;
sqlCmd.Parameters.Add("@Para8", MySqlDbType.Int64);
sqlCmd.Parameters["@Para8"].Value = iUserid;
sqlCmd.ExecuteNonQuery();

Og det virker stadig ikke :(
Avatar billede sherlock Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:01 #5
Jeg undrer mig over "LIMIT 1" ?
Avatar billede arne_v Ekspert
04. oktober 2007 - 16:05 #6
Jeg ville sætte længden til feltets længde ikke værdiens længde.

Er u_id en BIGINT ?

Og ja - hvad laver den LIMIT der ?

Catcher du Exception uden at skrive den ud ??
Avatar billede hyperguy Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:08 #7
Nej u_id er en int

Limit er der bare for at være sikker på jeg kun opdater 1 række i sqlen. Kan umuligt være den som laver ballade da.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:11 #8
Der er ingen Exception, har lige tjekket det og der falder ingen Exception.
Avatar billede hyperguy Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:35 #9
Det virker nu. Jeg skrev det om fra starten af og så brugte jeg ?name og ?userid i stedet for @Para1/8 og så virkede det. Underligt nok hehe.