Avatar billede montago Praktikant
04. oktober 2007 - 11:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Uri( Uri, String, Bool ) er udgået - Problem med UnEscape af URL

Det er endelig lykkedes mig at loope igennem alle URLs på en en HTML-side (string) men nu står jeg med det problem af Uri constructoren som tager 3 parametre :

new Uri( Uri, String, Bool )
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/tda6927a(vs.80).aspx

er udgået, idet dontEscape pr definition altid er False nu (.NET 2.0)

Mit problem er at en rel-URL som fx. "/mappe/Sjov & Ballade/" overlever selvom den er escaped til at starte med "/mappe/Sjov%20%26%20Ballade/"

test :

Uri BaseURL = new Uri("http://www.minside.dk");
String relURL = "mappe/Sjov%20%26%20Ballade/";

string absURL1 = new Uri(BaseURL, relURL, false);
string absURL2 = new Uri(BaseURL, relURL, true);

// (absURL1 == absURL2) = true :(

hvad kan jeg gøre ved problemet ?
Avatar billede montago Praktikant
04. oktober 2007 - 11:46 #1
absURL er i begge tilfælde "http://www.minside.dk/mappe/Sjov & Ballade/"

hvilket jo ikke vil virke !
Avatar billede nielle Nybegynder
04. oktober 2007 - 11:56 #2
Den er ikke udgået - den er erklæret obsolete hvilket betyder at de anbefaler at man ikke nruger den mere. Ikke helt det samme.
Avatar billede nielle Nybegynder
04. oktober 2007 - 11:57 #3
Hvsi du har brug for at URLencode en string er der en specifik metode til formålet.
Avatar billede montago Praktikant
04. oktober 2007 - 13:31 #4
Jeg har twisted mig udenom problemet...

grundet de 6 forskelligige linkformer, var jeg nødt til at lave specifikke ændringer for 2-3 af dem, som ikke kunne løses med en anden/bedre Uri construtor...

sorry
Avatar billede montago Praktikant
04. oktober 2007 - 13:36 #5
Uri.EscapeURLString og Uri.EscapeDataString kunne desværre ikke bruges, fordi de fuckede hele URL'en op... :(
Avatar billede montago Praktikant
04. oktober 2007 - 13:37 #6
En eller anden dag må du få 200 point Nielle :p

jeg har snart gjort dette for meget... oprette et sindssygt spørgsmål, og svare det selv.
Avatar billede nielle Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:11 #7
*G* :^)