Avatar billede bobolaj Nybegynder
03. oktober 2007 - 22:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er der en anden måde??

hej..

jeg forsøger at lave et online booking ting som sender en mail til sidst... men vil høre om der ikke er en anden måde at gøre det på end denne:

----------side 1---------
<form action="side2.php" method="post">
<input name="Name" size="40" type="text">
<input type="submit" value="Next" />
</form>

----------side 2---------
<form action="side3.php" method="post">
<input name="tekst" size="40" type="text">
<input name="Name" type="hidden" value="<?php echo $_POST["Name"];?>" />
<input type="submit" value="Next" />
</form>

Og så videre..
men jeg tror ikke min måde er den rigtige.. så er der nogle der ved hvordan det laver det rigtigt...

håber i forstår det jeg spørger om-...

mvh

bobolaj
Avatar billede nielle Nybegynder
03. oktober 2007 - 22:51 #1
I stedet for at du gemmer værdierne som hidden-værdier kan du jo gemme dem i en session i stedet.
Avatar billede bobolaj Nybegynder
03. oktober 2007 - 23:08 #2
hmm..hva så når man klikker tilbage og retter et eller andet.. bliver det rettet i sessionen??
Avatar billede jkampmann Nybegynder
04. oktober 2007 - 02:51 #3
Ja, så snart du trykker på submit igen, og føres hen på den side, hvor den gemmer værdien til session igen.

----------side 2---------
<?php
session_start();

if ( isset ( $_POST['Name'] ) )
{
      $_SESSION['name'] = $_POST['Name'];
}
?>
<form action="side3.php" method="post">
  <input name="tekst" size="40" type="text">
  <input type="submit" value="Next" />
</form>

På side3.php kan du derefter kalde $_SESSION['name'] og få værdien frem !-)
Avatar billede nielle Nybegynder
04. oktober 2007 - 06:44 #4
Du kan endda kigge efter, hvad du har liggende i sessionen og forudfylde formen på side 1 med de værdier brugeen allerede har indtastet 1. gang hun var der.

Så kommer hun ikke tro at hun skal at genindtaste det hele en gang til. :^)
Avatar billede bobolaj Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:13 #5
oki.. super.. kan med et svar... så kommer jeg igen hvis jeg skal bruge hjælp...

mvh
bobolaj
Avatar billede nielle Nybegynder
05. oktober 2007 - 16:49 #6
Svar :^)