Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

POST og GET i C#

Hej.

Jeg ville bare lige spørge, om hvordan man henter GET og POST data i C#
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 17:59 #1
Der er en klasse (Http)WebRequest som gør at du kan sende HTTP requests med
fuld kontrol over headers.

I nogle tilfælde kan du bruge klassen WebClient som bare henter uden dikkedarer.

Jeg har eksempler på GET og POST med (Http)WebRequest, hvis du er interesseret.
Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:00 #2
Jeg er interesseret :D
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:03 #3
Nu kommer jeg lidt i tvivl.

Jeg læste dit spørgsmål som at du vil hente en side med enten GET eller POST fra din kode.

Er det det du vil ? Eller vil du hente de GET eller POST parametre som din side er kaldt med ?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:04 #4
Det sidste kan du hente i de sædvanelige (ASP style) Request objekt og under objekter.

Men i god ASP.NET bruger man web forms og alt den slags ordnes bag ryggen om ens kode.
Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:05 #5
Parametrene som min side er kaldt med.
Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:07 #6
Ja, men jeg vil lave et link, og der kan jeg jo ikke bruge en form.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:09 #7
Request.QueryString[name] for GET og Request.Form[name] for POST
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:09 #8
Et normalt link må give en GET og du kan så på modtager siden bruge Request.QueryString[name]
Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:14 #9
Ja. er der nogle moduler, der skal inkluderes?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:38 #10
Du skal using namespace System.Web, men hvis det er en Page, så har du allerede den.
Avatar billede arh1 Nybegynder
03. oktober 2007 - 18:41 #11
Tak for hjælpen. Det virker nu :) . Smider du ikke lige et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
03. oktober 2007 - 18:50 #12
kommer her