Avatar billede rookieboy Nybegynder
03. oktober 2007 - 10:27 Der er 1 kommentar

duplicateMovieClip - kopier properties

Jeg er igang med at lave et dynamisk billede galleri, hvor en masse properties bliver sat dynamisk.

Jeg har et movieclip, der hedder img_holder_mc
Dette mc indeholder en række andre movieclips, bla. en maske, hvor _width og _height sættes dynamisk.

Når jeg kopierer movieclippet img_holder_mc, så bliver alle disse properties på de underlæggende movieclips ikke kopieret med.

Løsningen kunne være at sætte alle disse properties gemmen et loop, men dette gør galleriet tung at loade, da der skal loopes 100 gange, hvis der således er 100 billeder.

Jeg ønsker at sætte alle properties på underlæggende movieclips til img_holder_mc FØR det kopieres og samtidig beholde alle properties.

De properties der ikke bliver kopieret med, er markeret med (*) i koden her:

---------------------------
this.attachMovie("img_holder_mc","img_holder_mc",this.getNextHighestDepth());
    var base = this;
    [base]img_holder_mc._x = 0;
    [base]img_holder_mc._y = 0;
    *[base]img_holder_mc.frame_mc._width = 163;
    *[base]img_holder_mc.frame_mc._height = 96;
    *[base]img_holder_mc.mask_mc._width = 143;
    *[base]img_holder_mc.mask_mc._height = 76;
    *[base]img_holder_mc.blocksize_mc._width = 163;
    *[base]img_holder_mc.blocksize_mc._height = 137;

for (var i=0;i<=AntalBilleder;i++){
duplicateMovieClip(img_holder_mc,"img"+i+"_holder_mc",this.getNextHighestDepth())
} // end for
Avatar billede heeris Nybegynder
25. oktober 2007 - 20:44 #1
Se dette link:
http://livedocs.adobe.com/flash/mx2004/main_7_2/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=Flash_MX_2004&file=00001496.html

Søg efter: "Variables in the parent movie clip are not copied into the duplicate movie clip"

Denne sætning siger nok også det hele. Dessuden, hvis du sletter "img_holder_mc" sletter du også alle childs af denne.

Jeg vil forslå dig at ændre din løkke til at indeholde attachMovie og så bruge dynamisk instancenavn (med integer i) istedet for duplicateMovieClip, og så sætter dine variabler for hver instance i samme løkke. Det skulle ikke blive særlig tungt af den grund.