Avatar billede dr0zie Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rettelse af engelsk

En der kan læse korrektur på dette engelsk

USA blacks in March for justice

Yesterday thousands of blacks from all of America gathered in the city of Jena, Louisiana in a march of protest, which brought back memories of the sixties marches in the south.  The organizers expected around 40.000 contestants, but the police who kept an eye on the demonstrators refused to comment on the number of contestants. The background for the protest march is the case about the so called “Jena 6” six young black men, who in december last year was convicted for an attempt of murder on a white student from their high school. The conviction was later softened to dangerous assault. The conviction came no more than 3 months after the local prosecution rejected to convict a group of white students from the same high school, who had hung up slipknots in a tree.

Anyways did the black civilrightfighters, and former presidential candidates Al Sharpton and Jesse Jackson, a lot to point out, that the march isn’t about racism, but about equal rights for the law. “This is a march for justice – not against white or against Jena”  Al Sharpton said according to CNN. Sharpton called yesterdays march for the beginning of the 21st centurys civilrightsmovement.

Mvh. Dr0zie
Avatar billede mtj111 Novice
02. oktober 2007 - 19:18 #1
so called -> so-called
softened -> reduced
civilrightfighters -> civil right fighters
centurys -> centuries
civilrightsmovement -> civil rights movement

Og så vil jeg tro, at det hedder "said Al Sharpton" i den anden nederste linje.

Og forresten, stav "march" i overskriften med lille - ellers ligner det bare måneden marts

Det var hvad jeg kunne finde :-)
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2007 - 20:18 #2
1: .....r last year was convicted.... - Det skal være "were" og ikke "was".

2: Det er måske ikke længere så politisk korrekt at sige "blacks". Mange amerikanere foretrækker "afro-americans".

3: 40.000 skal være 40,000 (komma i stedet for punktum)

4: December med stort begyndelsesbogstav

5: the local prosecution rejected to - Skal være "prosecutor"

6: 21st centurys skal være 21st century's (s-genitiv og ikke flertal som foreslået ovenfor)

7: Generelt lidt for lange sætninger med for mange kommaer.
Avatar billede greatdanedmj Nybegynder
17. februar 2008 - 03:00 #3
contestants er ikke et godt ord. Tror, du måske bedre kunne bruge "participants"
Og ikke "called for", bare "called".
H-m-m, det ser pludselig lidt uoverskueligt ud. Held og lykke med det.
Dorthe