Avatar billede loevgaard Praktikant
02. oktober 2007 - 11:22 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Dynamiske arrays

Jeg har de her tre arrays:

array('Blå', 'Rød', 'Gul');
array('7m', '6m');
array('A', 'B');

Hvis man skal kombinere alle disse arrays til alle mulige kombinationer giver det 12 forskellige muligheder, altså f.eks. array('Blå', '7m', 'A'), array('Blå', '7m', 'B') osv.

Det er let nok at lave en algoritme, der laver alle muligheder forudsat at jeg kender de tre arrays, men mit problem er at jeg først ved på runtime, hvilke arrays jeg skal kombinere, dvs. det kunne lige så godt være:
array('Blå', 'Rød', 'Gul');
array('7m', '6m');

eller

array('Blå', 'Rød', 'Gul');
array('7m', '6m');
array('A', 'B');
array('70cm', '40cm');

som jeg skal kombinere.

Jeg søger altså en algoritme, der kan gøre dette, og den må gerne være kodet i php :)
Avatar billede barklund Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:41 #1
Lav et array af arrays og pop et af listen af gangen og udvid resultatet for hver:

http://barklund.org/examples/kombinatorik.php

:)

--
Morten Barklund
Avatar billede loevgaard Praktikant
02. oktober 2007 - 13:56 #2
Du er nice barklund ;) Du smider bare et svar :)
Avatar billede barklund Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:10 #3
Deal... :)
Avatar billede barklund Nybegynder
02. oktober 2007 - 14:56 #4
Taktak :)