Avatar billede testwatest Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

$_FILES - tmp_name er tom :S

Hej, jeg har forsøgt at lave et upload script. Lige nu har jeg blot skrevet. "print_r( $_FILES );". Den giver mig følgende resultat.

Array
(
    [file] => Array
        (
            [name] => Suspekt - Prima Nocte.jpg
            [type] =>
            [tmp_name] =>
            [error] => 2
            [size] => 0
        )

Hvorfor er "tmp_name" tom?
Avatar billede testwatest Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:17 #1
Jeg har installeret apache og php på min egen computer (hvis det gør en forskel (evt. manglende plugin :)))
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 21:24 #2
<ole>

Den er formodentlig tom, fordi du ikke sender noget til serveren. Hvordan ser din form ud?

/mvh
</bole>
Avatar billede testwatest Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:28 #3
<form method="post" enctype="multipart/form-data">
<input type="file" name="file">
<input type="submit">
</form>
Avatar billede testwatest Nybegynder
01. oktober 2007 - 21:32 #4
Nu virker det pludseligt. Men får nedenstående fejl:

Warning: move_uploaded_file(C:/xampp/htdocs/images/) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Permission denied in C:\xampp\htdocs\upload.php on line 5

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move 'C:\xampp\tmp\php2FB.tmp' to 'C:/xampp/htdocs/images/' in C:\xampp\htdocs\upload.php on line 5
Avatar billede dkfire Nybegynder
01. oktober 2007 - 23:42 #5
Det er sikkert fordi du ikke har lavet mappen images skrivebar for webserveren.
Avatar billede testwatest Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:56 #6
dkfire: som sagt, så ligger mappen på min egen computer.
men ellers tak for hjælpen. jeg opgiver.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
02. oktober 2007 - 08:59 #7
Det er nu ikke fordi det er så svært - som du kan se har error en værdi af 2 (UPLOAD_ERR_FORM_SIZE). Den skal være 0 (UPLOAD_ERR_OK) før den er gået igennem.

http://www.php.net/manual/en/features.file-upload.errors.php
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. oktober 2007 - 08:59 #8
Selvom den ligger på din egen maskine behøver den ikke være skrivbar for den webserver du kører.