Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. december 1999 - 14:15 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Login-script

Jeg har brug for at lave et log-in script der vælger efter IP-adresse.
Med andre ord :
Hvis IP = ***.***.***.**1
så bla.bla
Hvis IP = ***.***.***.**2
så la.la

Er der en der har et liggende eller er der en der kan lave det ?

Gode løsninger = Gode point
Avatar billede aleks Nybegynder
02. december 1999 - 14:26 #1
Til NT eller Novell?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. december 1999 - 14:41 #2
Ups.....NT
Klienterne det skal køre på har W95/98
Avatar billede mikroman Nybegynder
02. december 1999 - 14:47 #3
Kan du ikke fortælle lidt mere om hvad
login scriptet skal og hvorfor det er
ip adressen og ikke brugeren den skal vælge ud fra. Har du dhcp eller faste ip adresser?.

Mvh Mikroinstruktøren
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
02. december 1999 - 14:56 #4
Det skal bruges på bærbare, der alt efter om de remote eller i dock, får forskellige IP-adresser, hvilket skyldes politik. Disse IP-adresser skal så bestemme hvilken del af log-inscriptet der skal køres !!
Hvilken filder der skal køres kan jeg ikke oplyse. Men hvis I kan fange IP og derved vælge funktion, så er det bare genialt
Avatar billede codpiece Nybegynder
02. december 1999 - 20:59 #5
Kender du KixTart?

Det er et uofficielt M$ produkt, der kan bruges i stedet for (eller sammen med) et normalt loginscript. Det har et struktureret kommandosprog (if ... then ... else ... etc etc) og kan checke på en masse variable, bl.a. ip-adresse.

Kig evt her - http://netnet.net/~swilson/kix/nfKiX.htm

jeg vender nok tiolbage med et par eksempler, hvis du er interesseret

// Codpiece
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
03. december 1999 - 08:13 #6
Jeg kender ikke KixTart !
Men jeg kigger på det nu, det virker lovende !!!
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. december 1999 - 11:11 #7
Nu har jeg kigget på KixTart !!

Det virker som en login-script-editor.

Jeg kan ikke se hvordan jeg skulle kunne fange den aktuelle IP-adresse og bruge den som en variable i scriptet !!
Avatar billede codpiece Nybegynder
09. december 1999 - 13:45 #8
Variablen hedder @IPADDRESS0, returnerer maskinens IP-adresse som en streng af formatet sss.sss.sss.sss - desværre med blanke i stedet for ledende nuller) og du vil kunne bruge den ved at skrive noget ala

if @IPADDRESS0 = '123.234.213. 45'  ; bemærk der er et blankt tegn foran 45
  ;  bla.bla
else
  ;  la.la.
endif

Her går jeg udfra at ipadressen er fast - 123.234.213. 45 - hvis du sidder i docking station. Vend lige tilbage, hvis det ikke er tilfældet

// Codpiece
Avatar billede codpiece Nybegynder
09. december 1999 - 14:04 #9
Se evt eksemplerne i Dansk KIX Ressource Center på http://members.xoom.com/lklund/kix/

Her er bl.a. en onlinemanual: http://members.xoom.com/lklund/kix/kixdoc.htm
og en håndfuld links i bunden af siden

// Codpiece
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
09. december 1999 - 15:17 #10
Som tak for arbejdet !!!