Avatar billede jesper_holm Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kopi af kolonne til andet sheet

Jeg har et Excel dokument der består af 2 sheets.

Sheet 1 består a kolonne A med en tekst som måske også findes i kolonne A på Sheet 2. Hvis teksten er ens skal den kopierer teksten fra kolonne B på sheet 1 til kolonne B på sheet 2.

Er der nogle der kan hjælpe mig med dette?

NB. Der er over 1000 linier.
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
01. oktober 2007 - 12:46 #1
I celle B1:
=VLOOKUP(A1;Sheet1!A:B;2;FALSE)
og kopier der nedaf.
Hilsen Luffe
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
01. oktober 2007 - 12:47 #2
Det er i celle B1 på sheet2 ;o)
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
01. oktober 2007 - 12:50 #3
Hvis teksten i sheet2 ikke findes i sheet1, vil formlen returnere #N/A. Dette kunne du f.eks. komme om ved istedet at benytte følgende:
=IF(ISNA(VLOOKUP(A1;Sheet1!A:B;2;FALSE));"Ingen værdi i sheet1";VLOOKUP(A1;Sheet1!A:B;2;FALSE))
/ Luffe
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:58 #4
det her er også en mulighed

=HVIS('sheet1'!A1='sheet2'!A1;'sheet1'!B1;"")

indsættes i sheet2 celle b1 og kopieres nedaf
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:45 #5
Hej Luffe

1000 tak for hjælpen, den sidste virkede.

Jeg kunne godt tænke mig selv at lære den slags, hvordan kommer jeg i gang?

Husk at komme med et svar så du kan få dine velfortjente point :-)

/Jesper
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
02. oktober 2007 - 12:16 #6
Tak for point.

Hvordan man kommer igang - enten et kursus - eller kig på andres spreadsheets / løsninger og prøv at forstå hvorfor og hvordan de virker istedet for "bare" at kopiere en eventuel løsningsformel ind.
Der er masser af inspiration at finde herinde ihvertfald.

Hilsen Luffe
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:01 #7
YW
Avatar billede jesper_holm Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:05 #8
Hvorfor sker der intet når jeg accepterer dig svar?
Avatar billede luffeladefoged Praktikant
02. oktober 2007 - 17:26 #9
Måske der er lidt forsinkelse på - det hænder at det lige tager lidt tid før det hele bliver registreret.
Ihvertfald er point gået igennem. - og tak for karma ... formoder det var dig.
God aften