Avatar billede ployd Nybegynder
01. oktober 2007 - 11:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Xcopy dos-prompt kommando

Jeg har et problem med dos-prompt kommandoen xcopy.

Jeg har et launcherprogram, som peger på 20 forskellige .exe-filer. Når en .exe-fil køres vil nedenstående dos-kommando kopiere en fil fra netværket til en lokal mappe:

xcopy N:test\test.ini C:\programmer\test /y

Dette virker imidlertid ikke da test.ini bliver kopieret til den mappe i windows der er "aktiv", i stedet for den mappe jeg har angivet.

Hvad kan jeg gøre for at komme ud over dette problem?

(Jeg har som en løsning indtil videre ladet launcher programmet linke til batch-filer, som kører .exe-filerne, men i tilfælde af netværksnedbrud er løsningen helt hen i vejret.)

Mvh. Dennis
01. oktober 2007 - 12:04 #1
Sådan mener du vel ->
xcopy N:\test\test.ini C:\programmer\test /y
Avatar billede ployd Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:14 #2
Ja, det fungerer sådan set fint! Men problemet opstår når jeg kører kommandoen gennem mit launcher program...!

Mvh. Dennis
01. oktober 2007 - 22:20 #3
Ikke forstået -> "..bliver kopieret til den mappe i windows der er "aktiv", i stedet for den mappe jeg har angivet.." ?

Det kune være at 'progammet' skal kaldes via
CALL xcopy N:\test\test.ini C:\programmer\test /y
eller
START xcopy N:\test\test.ini C:\programmer\test /y

(Eller noget lignende?)
Avatar billede ployd Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:25 #4
Idet jeg benytter mit Launcher program gør den en mappe i systemet "aktiv", hvilket bevirker at den smider .ini-filen ned på den "aktive" sti.

Kører jeg derimod uden om mit launcher program, virker kommandoen som den skal.

Mvh. Dennis
04. oktober 2007 - 08:00 #5
Prøv med "" omkring

CALL xcopy "N:\test\test.ini" "C:\programmer\test" /y
Avatar billede ployd Nybegynder
05. oktober 2007 - 07:53 #6
Jeg har lige prøvet ovenstående og det hjalp desværre heller ikke, men tak  for indsatsen :-)
Avatar billede ployd Nybegynder
12. januar 2008 - 22:46 #7
Ikke længere aktuelt! tak for indsatsen...