Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
30. september 2007 - 22:57 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

Flash skal aktiveres!?

Hejsa.. Jeg har fundet svar på dette spørgmål flere steder men det virker bare ikke for mig?!

Jeg har en side med to flash menuer.. Når den åbnes i mit IE7 skal man klikke på flashmenuerne før man kan klikke på de menupunkter der er i menuen.. somom selve hele menuen skal aktiveres?!?

Min kode ser således ud:

        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="293" height="161">

      <param name="movie" value="gfx/flash/venstre.swf">

      <param name="quality" value="High">
      <embed src="gfx/flash/venstre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="293" height="161"></embed>
    </object></font></div>&nbsp;</td>
    <td width="487"><div><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="487" height="201">
            <param name="movie" value="gfx/flash/hojre.swf">
            <param name="quality" value="High">
            <embed src="gfx/flash/hojre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="487" height="201"></embed>
    </object>

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe mig.. Det irriterer mig! :)..

Mange tak..
Avatar billede gurly Praktikant
30. september 2007 - 23:05 #1
så kan du bruge ufo.js til at loade dine flash, så bliver de automatisk aktiveret
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/
vejledningen i hvordan den bruges starter ca. midt nede på siden
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
30. september 2007 - 23:53 #2
Jeg kan stadig ikke få det til at virke.. en der evt. kan gøre det for mig?..
Avatar billede madeindk Nybegynder
01. oktober 2007 - 00:25 #3
Indsæt følgende UNDER dine flash elementer.

<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
</script>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. oktober 2007 - 01:49 #4
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:15 #5
hvad mener du med under mine flashelementer..??
Avatar billede w13 Novice
01. oktober 2007 - 14:18 #6
At script-tag'et skal være under flash'ens object-tag i koden.

Dvs.:

<object blabla...>

<script ...>
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:24 #7
Det virker ikke.. har prøvet..
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:29 #8
dette virker ikke:

<table class="tabel" width="780" height="259" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
  <tr valign="top">
    <td width="293" height="201"><div>
        <font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">

        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="293" height="161">
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}

      <param name="movie" value="gfx/flash/venstre.swf">

      <param name="quality" value="High">
      <embed src="gfx/flash/venstre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="293" height="161"></embed>
    </script>
</object></font></div>&nbsp;</td>
    <td width="487"><div><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="487" height="201">
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}

            <param name="movie" value="gfx/flash/hojre.swf">
            <param name="quality" value="High">
            <embed src="gfx/flash/hojre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="487" height="201"></embed>
    </script>
</object></font></div>
    </td>
  </tr>
    <tr>
    <td width="780" height="90" colspan="2">
    <p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">&nbsp;<script type="text/javascript" src="http://dk.danban.com/ad/6d49b1ff032b9c4a37246fd1b7d7aa22">
</script>
</font>
</td>
    </tr>
</table>
Avatar billede a1a1 Novice
01. oktober 2007 - 14:30 #9
er ret sikker på at du kan finde noget her:
http://www.amarasoftware.com/flash-problem.htm

(fra google)
http://www.google.dk/search?hl=da&q=activate+flash+script&meta=

det er et "IE 7 problem"

;o)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:30 #10
dette virker heller ikke !?

<table class="tabel" width="780" height="259" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
  <tr valign="top">
    <td width="293" height="201"><div>
        <font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">

        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="293" height="161">
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
    </script>
      <param name="movie" value="gfx/flash/venstre.swf">

      <param name="quality" value="High">
      <embed src="gfx/flash/venstre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="293" height="161"></embed>

</object></font></div>&nbsp;</td>
    <td width="487"><div><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">
        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="487" height="201">
            <param name="movie" value="gfx/flash/hojre.swf">
            <param name="quality" value="High">
            <embed src="gfx/flash/hojre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="487" height="201"></embed>

</object></font></div>
    </td>
  </tr>
    <tr>
    <td width="780" height="90" colspan="2">
    <p align="center"><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">&nbsp;<script type="text/javascript" src="http://dk.danban.com/ad/6d49b1ff032b9c4a37246fd1b7d7aa22">
</script>
</font>
</td>
    </tr>
</table>
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:31 #11
Jeg kan sagtens finde sider hvor der står hvordan man løser problemet .. men kan ikke få noget af det til at virke!?
Avatar billede w13 Novice
01. oktober 2007 - 14:34 #12
Du skal ikke indsætte script inde imellem <object> og </object>. Først efter, at object er blevet lukket.
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:50 #13
skal det så indsættes to gange ? altså efter hver flash film ?
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 14:52 #14
nu gør jeg følgende og det virker stadig ikke ?:

    <td width="293" height="201"><div>
        <font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">

        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="293" height="161">
      <param name="movie" value="gfx/flash/venstre.swf">
      <param name="quality" value="High">
      <embed src="gfx/flash/venstre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="293" height="161"></embed>
        </object>
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
</script>
</font></div>&nbsp;</td>
    <td width="487"><div><font face="Tahoma" style="font-size: 8pt">

        <object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="487" height="201">
            <param name="movie" value="gfx/flash/hojre.swf">
            <param name="quality" value="High">
            <embed src="gfx/flash/hojre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="487" height="201"></embed>
        </object>
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
</script>
</font></div>
    </td>
Avatar billede a1a1 Novice
01. oktober 2007 - 15:17 #15
<script type="text/javascript">
objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
</script>
<noscript>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="293" height="161">
      <param name="movie" value="gfx/flash/venstre.swf">
      <param name="quality" value="High">
      <embed src="gfx/flash/venstre.swf" quality="High" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="293" height="161"></embed>
        </object>
</noscript>

?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:23 #16
Nope..

Hvis man jo tog sig lidt sammen, og smed JavaScript koden i enten onload="HER" i BODY eller via window.onload = function() { HER }, kan det være lige meget hvor koden placeres.. :-)

Og bare så I ved det, er "outerHTML" ikke validt/gyldigt ifølge standarderne..

Hvis man læser spørgsmålet på linket jeg smed i 01/10-2007 01:49:53 ( i bunden ), vil man kunne se olebole's udgave, som er valid/gyldig.

Man kan så kombinere olebole's udgave, med evt object-elementer, hvis man har flere object-elementer på siden..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. oktober 2007 - 15:24 #17
PS:
Husk at man ikke kan bruge "-tegn inde i en ""-sektion.. så man skal skifte mellem "-tegnene og '-tegnene
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 15:48 #18
<ole>

innerHTML, outerHTML og innerText hører sammen med font-, blink- og marquee-tags - store frameset og layout i kæmpe tabel-helveder - til i WWW's yngre jernalder. I dag bør man bruge DOM i stedet. Dette kan du skrive, hvor somhelst i dokumentet, uanset hvad du ellers måtte have liggende på onload-event'en:

function addEvent(o, sT, fn) {
    if (o.addEventListener) o.addEventListener(sT,fn,false);
    else if (o.attachEvent) o.attachEvent("on"+sT,fn);
    else {
        var fnEvnt = o["on"+sT];
        if (typeof fnEvnt!="function") o["on"+sT] = fn;
        else o["on"+sT] = function(){fnEvnt();fn()};
    }
addEvent(window,"load",function(){
    var o, a = document.getElementsByTagName("object");
    for (var i=a.length-1; i>=0; i--) {
        o = a[i].cloneNode(true);
        a[i].parentNode.replaceChild(o, a[i]);
        a[i] = null;
    }
});

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. oktober 2007 - 15:56 #19
- men derudover vil jeg da anbefale dig at læse:
    http://www.alistapart.com/articles/flashsatay

Den kode, Flash outputter, er nemlig langtfra valid, og artiklen anviser metoder til at ændre den, så bl.a. det invalide embed-tag kan undværes. Hvis du ændrer koden, vil jeg anbefale dig at ændre funktionskaldet:

addEvent(window,"load",function(){
    var o, a = document.getElementsByTagName("object");
    for (var i=a.length-1; i>=0; i--) {
        if (a[i].getAttribute("type")!="application/x-shockwave-flash") continue;
        o = a[i].cloneNode(true);
        a[i].parentNode.replaceChild(o, a[i]);
        a[i] = null;
    }
});

Det er ganske tænkeligt, at object-elementet vil få mange nye anvendelser i fremtiden, så man kan ligeså godt drible udenom dem, der ikke er Flash-objekter  ;o)
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:13 #20
Nogle af de ting i skriver er meget kryptiske syntes jeg.. er sku ikke så god i faget!.. men hvordan indsætter jeg dette?:

function addEvent(o, sT, fn) {
    if (o.addEventListener) o.addEventListener(sT,fn,false);
    else if (o.attachEvent) o.attachEvent("on"+sT,fn);
    else {
        var fnEvnt = o["on"+sT];
        if (typeof fnEvnt!="function") o["on"+sT] = fn;
        else o["on"+sT] = function(){fnEvnt();fn()};
    }
addEvent(window,"load",function(){
    var o, a = document.getElementsByTagName("object");
    for (var i=a.length-1; i>=0; i--) {
        o = a[i].cloneNode(true);
        a[i].parentNode.replaceChild(o, a[i]);
        a[i] = null;
    }
});

er det en ASP kode så der skal ASP tegn omkring og så bare ind i dokumentet ?
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:31 #21
Jeg har lige sat den ind således:

<%
function addEvent(o, sT, fn) {
    if (o.addEventListener) o.addEventListener(sT,fn,false);
    else if (o.attachEvent) o.attachEvent("on"+sT,fn);
    else {
        var fnEvnt = o["on"+sT];
        if (typeof fnEvnt!="function") o["on"+sT] = fn;
        else o["on"+sT] = function(){fnEvnt();fn()};
    }
addEvent(window,"load",function(){
    var o, a = document.getElementsByTagName("object");
    for (var i=a.length-1; i>=0; i--) {
        o = a[i].cloneNode(true);
        a[i].parentNode.replaceChild(o, a[i]);
        a[i] = null;
    }
});
%>

men får følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0408'

Invalid character

/default.asp, line 2

function addEvent(o, sT, fn) {
-----------------------------^
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:32 #22
pilen peger på dette tegn: {
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. oktober 2007 - 16:41 #23
Det er JavaScript, og ikke ASP .. :-)

Sådan:

<script type="text/JavaScript">
function addEvent(o, sT, fn) {
    if (o.addEventListener) o.addEventListener(sT,fn,false);
    else if (o.attachEvent) o.attachEvent("on"+sT,fn);
    else {
        var fnEvnt = o["on"+sT];
        if (typeof fnEvnt!="function") o["on"+sT] = fn;
        else o["on"+sT] = function(){fnEvnt();fn()};
    }
addEvent(window,"load",function(){
    var o, a = document.getElementsByTagName("object");
    for (var i=a.length-1; i>=0; i--) {
        o = a[i].cloneNode(true);
        a[i].parentNode.replaceChild(o, a[i]);
        a[i] = null;
    }
});
</script>

Det må ikke stå mellem "<%" og "%>"..
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:05 #24
det virker stadig ikke.. det kan være jeg bare skal nøjes med at aktivere min menu!
Avatar billede madeindk Nybegynder
01. oktober 2007 - 17:51 #25
Har du et link til siden vi kan se?
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:43 #26
desværre for det er stadig lidt uofficielt.. men den laver altså stadig bare sådan en ramme omkring hele flashobjektet når man kører musen over .. :(..
Avatar billede madeindk Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:44 #27
Okay, kører du det online eller lokalt?
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
01. oktober 2007 - 20:30 #28
det bliver kørt online og jeg sletter temporary internet files hvergang jeg har lavet en opdatering for at være sikker..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. oktober 2007 - 22:27 #29
Smid lige hele koden her ind.. der få være en fejl et eller andet sted..
Avatar billede gurly Praktikant
03. oktober 2007 - 00:17 #30
Ikke for at tvivle på hvad de herre har forsøgt at hjælpe dig med, for de plejer at vide hvad de taler om, men bare for lige at følge op på det jeg foreslog dig oppe i starten, det er faktisk ret enkelt, og måske kan du bedre bruge det.

start med at downloade filen ufo.js fra følgende link
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/ufo.js
filen skal du så på samme location som web siden, ellers kan du rette adressen til hvor den ligger i det øverste script linie, som "henter filen"

<html>

  <head>

    <title>Unobtrusive Flash Objects (UFO)</title>

    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />

    <script type="text/javascript" src="ufo.js"></script>

    <script type="text/javascript">
    var FO = { movie:"gfx/flash/venstre.swf", width:"293", height:"161",
      majorversion:"8", build:"0" };
    UFO.create(FO, "venstre");
    </script>

    <script type="text/javascript">
    var FO = { movie:"gfx/flash/hojre.swf", width:"487", height:"201",
      majorversion:"8", build:"0" };
    UFO.create(FO, "hojre");
    </script>

  </head>

  <body>

  <table class="tabel" width="780" height="259" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
    <tr valign="top">
      <td width="293" height="161">
        <div id="ufoDemo">
          <p>You need Flash player 8 or higher to preview this site
          <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Download Flash</a></p>
        </div>
      </td>
      <td width="487" height="201">
        <div id="ufoDemo">
          <p>You need Flash player 8 or higher to preview this site
          <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Download Flash</a></p>
        </div>
      </td>
  </table>

  </body>

</html>
Avatar billede gurly Praktikant
03. oktober 2007 - 00:20 #31
hov nu lavede jeg fejl i den del der ligger i sidens body, jeg glemte at rette ID navnene, men det ser altså jo så sådan her ud

  <table class="tabel" width="780" height="259" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" bgcolor="#ffffff">
    <tr valign="top">
      <td width="293" height="161">
        <div id="venstre">
          <p>You need Flash player 8 or higher to preview this site
          <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Download Flash</a></p>
        </div>
      </td>
      <td width="487" height="201">
        <div id="hojre">
          <p>You need Flash player 8 or higher to preview this site
          <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Download Flash</a></p>
        </div>
      </td>
  </table>
Avatar billede netstuff.dk Nybegynder
03. oktober 2007 - 02:38 #32
Smid et svar gurly.. af en eller anden grund virkede det du lavede hehe :).. Og tusind tak til alle jer andre..
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 12:46 #33
ufo.js består af gammel, forældet skodkode. Scriptet hører til i WWW's yngre stanalder  :)
Avatar billede gurly Praktikant
04. oktober 2007 - 21:34 #34
Nu er det jo blevet opdateret et par gange siden da  c",)
Avatar billede w13 Novice
08. april 2008 - 11:55 #35
Lukketid? :)