Avatar billede charlie2000 Nybegynder
30. september 2007 - 03:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

autopostback virker ikke på button

hejsa..

jeg har et lille nybegynder problem. Jeg er sikkert kommet til at gøre noget så min autopostback ikke virker :-p

jeg har en knap som gerne skulle trigger en postback men der sker bare ikke og en skid når jeg trykker på den.

jeg håber virkelig at der er en(eller flere) her inde der kan fortælle mig hvad jeg har gjort galt.

Det er denne knap: <asp:Button ID="Button_new_user" runat="server" Text="Button" OnClick="Button_new_user_Click"/>

Den er i bunden af min contentpage.

Contentpage kode:

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="user_new.aspx.cs" Inherits="admin_user_new" Title="XXXXXXXXXXXXXXX" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
  <center>
      <br />
      <div class="box">
          <div class="overskrift">
              Opret ny bruger
              </div>
                <asp:MultiView ID="MultiView1" runat="server">
              <asp:View ID="View1" runat="server">
              <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 500px;">
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Brugernavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Brugernavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Password</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Password" runat="server" Width="150px" TextMode="Password"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Password igen</td>
                              <td style="width: 175px; height: 24px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_password2" runat="server" Width="150px" TextMode="Password"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;&nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Fornavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Fornavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Efternavn</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_Efternavn" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Email</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_email" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                                  &nbsp;
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; text-align: left">
                                  Personale nummer</td>
                              <td style="width: 175px" align="left">
                                  <asp:TextBox ID="Textbox_personalenummer" runat="server" Width="150px"></asp:TextBox>
                              </td>
                          </tr>
                          <tr>
                              <td style="width: 107px; height: 106px; text-align: left">
                                  Rettighedder</td>
                              <td style="height: 106px; width: 175px;" align="left">
                                  <asp:DropDownList ID="DropDownList_rightslevel" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource"
                                      DataTextField="rights" DataValueField="id" Width="150px">
                                  </asp:DropDownList>
                                  <br />
                                  <asp:DataList ID="DataList1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource" GridLines="Both"
                                      RepeatDirection="Horizontal" RepeatLayout="Flow" ShowFooter="False" ShowHeader="False">
                                      <ItemTemplate>
                                          <asp:Label ID="rightsLabel" runat="server" Font-Bold="True" Text='<%# Eval("rights") %>'></asp:Label><br />
                                          &gt;<asp:Label ID="rightsdefinationLabel" runat="server" Text='<%# Eval("rightsdefination") %>'></asp:Label><br />
                                          <hr />
                                      </ItemTemplate>
                                  </asp:DataList>
                              </td>
                          </tr>
                      </table>
              </asp:View>
              <asp:View ID="View2" runat="server">
                      <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="something is wrong!! :-("></asp:Label></asp:View>
          </asp:MultiView><br />
                    <asp:Button ID="Button_new_user" runat="server" Text="Button" OnClick="Button_new_user_Click"/>
                      </div></center>
    <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:DBConnectionString %>"
        SelectCommand="SELECT [id], [rights], [rightsdefination] FROM [rights]"></asp:SqlDataSource>
</asp:Content>

Og MasterPage(kan vel også være her den driller)

<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="MasterPage.master.cs" Inherits="MasterPage" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head id="Head1" runat="server">
    <title>XXXXXXXXXXXXXXXXX</title>
    <link href="CSTstyle.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<script type="text/javascript" language="JavaScript">
function doresize(id)
{
    if(id != '')
    {
        var width = document.body.clientWidth;// - 458;
        if((width - 458) < 100)
        {
            width = 100
        }
        else
        {
            width = document.body.clientWidth - 462
        }
        document.getElementById(id).style.width = width;
    }
</script>
</head>
<body><!--class="login"->
<form id="form1" runat="server">
    <div class="frame">
        <div class="header">
            <div class="login" style="right: 10px; top: 80px">
                Bruger:
                <asp:Label ID="CurrentUserNameLabel" runat="server" OnPreRender="CurrentUserNameLabel_PreRender"
                    Text="Anonym"></asp:Label>
                        <%
                        //class_system systemclass = new class_system();
                        //Response.Write(systemclass.username());
                        //if (Convert.ToBoolean(Session["islogged"]) != true)
                      // {
                        //    //systemclass.loguser(Request.LogonUserIdentity.Name, Request.UserHostAddress);
                        //    Session["islogged"] = true;
                      // }
                      %>

                </div>
        <div class="menu_mid">

            <asp:Menu ID="Menu1" runat="server" DataSourceID="SiteMapDataSource1" Orientation="Horizontal" StaticDisplayLevels="2" style="left: 32px; top: 109px" BackColor="Transparent" BorderColor="Transparent" CssClass="menu1" DisappearAfter="10">
            </asp:Menu>

        </div>
        <div class="main_back">
    <div class="content">
        &nbsp;<div class="sitepath">
            <asp:SiteMapPath ID="SiteMapPath1" runat="server">
            </asp:SiteMapPath>
        </div>

        <asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
        </asp:contentplaceholder>
    </div>
        <div class="footer_mid">
            Copyright© XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX</div>
      </div>
        <asp:SiteMapDataSource ID="SiteMapDataSource1" runat="server" />
</form>
</body>
</html>
Avatar billede kalp Novice
30. september 2007 - 11:13 #1
Der mangler noget kode ud over det der - noget codebehind kode hvor eventet bliver knyttet til din knap.

Fejlen lægger nok der, men svært at sige uden at se koden.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
04. oktober 2007 - 01:11 #2
Undskyld den lange svartid..

min codebehind:

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class admin_user_new : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!IsPostBack)
        {
            MultiView1.SetActiveView(View1);
        }
        else
        {
            MultiView1.SetActiveView(View2);
        }

    protected void Button_new_user_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        MultiView1.SetActiveView(View2);
    }

Men som du nok kan se er der ikke meget der kan gå galt der :-p
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
04. oktober 2007 - 01:50 #3
Nu har jeg fundet ud af hvorfor det ikke virkede......

Den kan ikke finde ud af at lave autopostback når jeg har en menu på min marsterpage :-p

Men nogen der ved hvorfor den ikke vil eller hvor jeg så skal placere min menu??
Avatar billede kalp Novice
04. oktober 2007 - 10:12 #4
kan du ikke prøve at tilføje dette i din page load på den side du lige har kopiret herind?

Button_new_user.Click +=new EventHandler(Button_new_user_Click);
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
04. oktober 2007 - 18:55 #5
Der sker desværre stadig ikke noget når jeg trykker på knappen..

det virker kun når jeg fjerner menuen fra min masterpage.
Avatar billede charlie2000 Nybegynder
08. oktober 2007 - 00:09 #6
lukker.....