Avatar billede elgrego Nybegynder
08. juni 2001 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ramme på side??

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan man laver en ramme på en side. F.eks som her på eksperten. Altså en stor ramme, hvor al teksten, billeder m.m er. Og det udenom (her på eksperten den blå baggrund)virker så som baggrund.)
Kan I hjælpe mig?
Avatar billede dr.pixel Nybegynder
08. juni 2001 - 17:20 #1
Er det den sorte border du tænker på?
Den blå farve er jo bare baggrund og så er der en table, som der er tables indeni.
Du kan evt. lave den sorte border vha stylesheet (CSS), sig til, hvis du skal have koden.
Ellers kan man også højreklikke og \"view source\".
Avatar billede ezzuk Nybegynder
08. juni 2001 - 17:21 #2
der bliver brugt tabeller på eksperten. den blå farve er sidens baggrund.

Avatar billede kinguru Nybegynder
08. juni 2001 - 17:23 #3
Her er der en lille html kode, hvor der er en ramme som du snakker om, håber det kan hjælpe dig!!!
<html>
<head>
<title>test</title>
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=iso-8859-1\">
</head>

<body bgcolor=\"#FFFFFF\" text=\"#FFFFFF\" link=\"#00FF00\">
<table width=\"550\" border=\"2\" height=\"250\" bordercolor=\"#000000\">
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
<p>&nbsp;</p>
</body>
</html>

MVH KinGuru :o)
Avatar billede repsac Nybegynder
08. juni 2001 - 17:31 #4
Reelt er det kun denne kode der er nødvendig at indsætte!
**********************************************************
<table border=\"2\" bordercolor=\"black\">
<tr>
      <td>INDHOLDET DER SKAL VÆRE SORT KANT RUNDT OM
      </td>
</tr>
</table>
**********************************************************
Avatar billede repsac Nybegynder
08. juni 2001 - 17:32 #5
Jeg vil anbefale dig at læse lidt om tabeller ... se evt. www.html.dk eller www.webcafe.dk som begge er steder med ganske gode tutorials (~= artikler) på dansk som omhandler emnet.
Avatar billede elgrego Nybegynder
08. juni 2001 - 17:45 #6
Arrgh - jeg har lige skrevet et takke-indlæg til jer alle, men det forsvandt vist.
Nå, på den igen...
Tak for de hurtige svar. Det lod til, at det bare var en tabel, der skulle indsætte, som I så rigtigt alle påpegede.
DR. Pixel var hurtigst, så han får de 15 points. Men også tak til jer andre.

Elgrego