Avatar billede neocron Nybegynder
29. september 2007 - 19:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

CLOB spørgsmål..

Hej,
Sidder lidt med et tvivlsspørgsmål.
Jeg har en værdi, TXT_DESCRIPTION af typen CLOB. Den skal nemlig kunne indeholde en betydelig mænge tekst.

CREATE TABLE blabla (
...
TXT_DESCRIPTION CLOB,
...
);

Når jeg laver en test for at returnere alle værdier fra den laver den et eller andet mærkeligt når den returnerer min CLOB. Jeg har forsøgt at Google' det, men der får jeg kun konkrete eksempler med Java, og det hjælper mig ikke så meget. Det eneste jeg ved er at alle andre værdier returneres ok - og hvis jeg udkommenterer linien der returnerer CLOB'en spiller det hele.

Den returneres i PHP med
...
while(ocifetch($query)) {
...
echo ociresult($query, "TXT_DESCRIPTION");
...
}
...

Skal CLOB'en behandles på en bestemt måde eller hvad kan der være galt her? Jeg uddyber gerne hvis der er tvivl. Det er sikkert meget simpelt, men det er altid mystisk indtil årsagen er fundet ;)
Avatar billede neocron Nybegynder
29. september 2007 - 19:56 #1
For god ordens skyld, så er $query er defineret som:
$query = ociparse($conn, "SELECT * FROM blabla");
Avatar billede neocron Nybegynder
30. september 2007 - 00:56 #2
Fandt løsningen efter lidt grundigere Googling :)