Avatar billede peterfa Nybegynder
29. september 2007 - 16:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ActiveX component - events i html fil

Hej

Jeg har fremstillet en activex component i form af en activex-dll, og prøver nu at kunne anvende denne i en html side.

Jeg kan fint (i vbscript) udføre følgende, og få fat i objektet som jeg derefter kan kalde.

Set objTest = CreateObject("TestProject.EventTest")

Jeg har derefter prøvet at anvende den version af CreateObject der muliggør at man kan angive et prefix for event metoder.

Set objTest = CreateObject("TestProject.EventTest", "et_")

Når denne linie køres står html siden og loader et øjeblik, hvorefter fejl 800A01Ce "Fjernserveren eksisterer ikke eller er ikke tilgængelig". Nogen der har en ide til hvad dette skyldes? Jeg har prøvet både at havde og ikke-havde en metode der, med prefixet, svarer til min test event.

Endeligt har jeg forsøgt at oprette komponenten ved brug af object tagget, men endnu ikke fået det til at virke. Vil tro jeg har lavet en registreringsfejl eller noget, så bøvler vidre med det. Vil dog gerne nu høre om dette overhovedet er en lovende/fornuftig fremgangsmåde til at kunne håndtere events fra objektet og kalder metoder på det?

        <object ID="objEventTest" CLASSID="CLSID:DE06021C-53B5-4E4E-A82D-FE9BB08FB5C3">
            <span>ActiveX control failed to load!</span>
        </object>

På forhånd tak
Avatar billede peterfa Nybegynder
29. september 2007 - 18:09 #1
Har nu prøvet nedenstående kode, men har hellere ikke med denne opstilling fundet en måde at kunne fange events på.

    <object ID="objEventTest" CLASSID="CLSID:9BFFD30A-ACB5-432A-A2AC-2AD83E5B552C">
    </object>
    <script language="vbscript">
        Function objEventTest_ItWorked()
            msgbox "Got it"
        End Function
    </script>
    <script type="text/vbscript" language="vbscript">
        objEventTest.DoIt()
    </script>

Forslag meget velkommen
Avatar billede peterfa Nybegynder
29. september 2007 - 18:10 #2
forresten, den klasse der instantieres et objekt fra er defineret ved

Public Event ItWorked()

Public Sub DoIt()
    RaiseEvent ItWorked
    MsgBox "have raised"
End Sub
Avatar billede peterfa Nybegynder
15. april 2008 - 16:20 #3
Lukker