Avatar billede simonhans73 Nybegynder
29. september 2007 - 15:21 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

div og float right

hvordan får jeg div a til at tilpasse sin højde efter hvor meget indhold der er i div b, hvor div b har en float right

eks.
<div id="a" style="border: 1px solid red">
    <div id="b" style="float: right; height: 200px; clear; both">
    gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>
    </div>fdfgdfg
</div>
Avatar billede roenving Novice
29. september 2007 - 15:26 #1
Ved at aflæse højden og sætte den på den anden div med javascript ...
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
29. september 2007 - 15:37 #2
Hej Roenving

Man kan altså ikke gøre det med css..øv

Hvis du har en stump kode ville det være dejligt
Avatar billede roenving Novice
29. september 2007 - 15:42 #3
F.eks.

<script type="text/javascript">
var elms = ['left','middle','right'];

function synchronizeDivs(){
  var maxH = 0;
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(elms[i]).offsetHeight);
  }
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
</script>
Avatar billede neoman Novice
29. september 2007 - 15:44 #4
roenving - nu er jeg nysgerrig, men spørger fordi du har jo styr på den slags: Hvad er der galt med
<div id="a" style="border: 1px solid red">
    <div id="b" style="float: right; height: 200px;">
    gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>
    </div>fdfgdfg
<div style="clear:both;"></div>
</div>
Avatar billede roenving Novice
29. september 2007 - 15:59 #5
Intet, men jeg fortolkede, at spørgeren ønskede noget andet ...
Avatar billede neoman Novice
29. september 2007 - 16:07 #6
Ah okaay - tak ! Jeg troede lige, at det jeg fik afluret fra Mesteren var blevet sat ud af spillet ef en eller anden EU-bekendtgørelse eller noget :)
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
29. september 2007 - 16:29 #7
Jeg har brugt neomans løsning, men I må gerne begge lægge svar. Tak for hjælpen.

Hvordan kan det være at <br style="clear: both"> ikke altid virker hvor <div style="clear:both;"></div> virker.

Hvad er forskellen på at bruge de to

###virker ik
<div id="a" style="border: 1px solid red">
    <div id="b" style="float: right">
    gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>
    </div>fdfgdfglæjklæjlæjkæ
<br style="clear:both;">
</div>

###virker
<div id="a" style="border: 1px solid red">
    <div id="b" style="float: right">
    gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>gasgds<br>
    </div>fdfgdfglæjklæjlæjkæ
<div style="clear:both;"></div>
</div>
Avatar billede neoman Novice
29. september 2007 - 16:34 #8
Jeg afstår, idet 95 % af det jeg ved om CSS har jeg afluret fra Roenvings svar her på E:)

Rent umiddelbart det at style <br> synes at være vildt underligt, for hvad skal den style gælde ? Er sikker på at Roenving har et mere kvalificeret svar:)
Avatar billede roenving Novice
29. september 2007 - 16:45 #9
Det er sikkert fordi at en break-rule er et inline element !-)

-- og hvis du har brugt neomans løsning, er det vel også ham, der skal have pointene (i hvert fald de fleste !-)
Avatar billede neoman Novice
29. september 2007 - 16:51 #10
Hehe - min er en monkey-see-monkey-do løsning !!! Så det er roenvings points !!!!!!
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
29. september 2007 - 17:28 #11
Er der ikke en der lægger svar
Avatar billede simonhans73 Nybegynder
01. oktober 2007 - 19:00 #12
æhh...nu skal i ikke slås om pointne :-) skal vi ikke lukke?
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2007 - 14:03 #13
Men så skal neoman jo ogå lægge et svar, så der kan deles fornuftigt '-)
Avatar billede neoman Novice
03. oktober 2007 - 14:05 #14
aargh &#/"#¤!"#& - under VIIIIIIIIILD protest :) (ellers får vi aldrig lukket, kan jeg se)
Avatar billede roenving Novice
28. december 2007 - 13:07 #15
Tak for point ;~}