Avatar billede julle.p Nybegynder
29. september 2007 - 12:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

Hej Alle.

Jeg skal have mig en bærbar og har en del krav:

- Skal være 15,4" og med en opløsning på omkring 1680*1050
- Tasteturet skal være med nummer-delen!
- CPU'en skal være med den nye Santa Rosa platform (965 chipsæt) og være T7xxx med mindst 2,0 Ghz, samt have 1Gb Intel NAND flash memory.
- Mindst 2 GB ram, og gerne med 800Mhz, men 667 MHz er også fint.
- Grafikkortet skal være nVidia GeForce Go 8xxx og understøtte 1 Gb TurboCache (Disse modeller understøtter nemlig DirectX10).
- Harddisken skal være på 160 Gb og den må gerne være på 5400 rmp, den bliver udskiftet alligevel (længere historie)...
- Der må gerne være fingeraftrykslæser og gerne understøtte TPM.
- Af tilslutningensmuligheder skal der være mindst 1 HDMI, og gerne eSATA samt TV-tuner. Den skal desuden have indbygget Bluetooth samt trådløst net (n-standard, men det er der jo helt automatisk med 965 chipsæt).
- Skal helst være uden styresystem eller med Vista Ultimate 64-bit, men ikke noget krav herom.
- Desuden skal der være en numpad!

Jeg har fundet en MSI GX600 som ser virkelig lækker ud!! Jeg kan købe den i tyskland med uden dansk layout og det er jeg ikke interesseret i.. Hvorfor findes den endnu ikke i DK?
Avatar billede julle.p Nybegynder
29. september 2007 - 12:19 #1
Hov.. linjen "Tasteturet skal være med nummer-delen!" samt "Desuden skal der være en numpad!" er selvfølgelig det samme krav...
Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. september 2007 - 12:42 #2
Har fundet 3 som minder om dit krav:

http://www.wupti.com/Produkter/PR600_(Wupti).html
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=389018
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388874

Ved ikke om de kan bruges som erstatning...

Personligt sværger jeg til ASUS og IBM.
Avatar billede julle.p Nybegynder
29. september 2007 - 12:53 #3
Jeg har også selv kigget en del på den LG R500 som du linker til, men tror jeg ville blive gladere for MSI GX600...

IBM har ikke rigtig en gamerbærbar som den MSI uden at den i hvert fald koster 20 kg, så de er slettet fra min liste :-)

Jeg har også kigget en del på Asus G1 / G2, men de har ikke numpad delen hvilket jeg tror jeg ville blive ked af at undvære..
Avatar billede freekyzone Nybegynder
29. september 2007 - 13:11 #4
Hvormeget bruger du nummerdelen?

Hvem med logitech trådløse nummerisk tastatur?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. september 2007 - 13:42 #5
15,4" har vist sjældent seperat numpad. det kan ikke være der
Avatar billede julle.p Nybegynder
29. september 2007 - 13:42 #6
Tja.. Det ved jeg ikke rigtig :-) Nok ikke så meget..

Bruger den på min webbank, men det er ikke meget.

Skal starte på ingeniør studie her til feb så tænker den nok er meget anvendelig der.. Men ved det faktisk ikke... Det er måske også mere et princip..?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
29. september 2007 - 13:52 #7
Well, der er jo faktisk numpad på alle bærbare, sidder bare som en del af tastaturet.
I starten nok svært, men med tiden vænner man sig nok til at bruge det.
Avatar billede -gízmo- Nybegynder
29. september 2007 - 14:16 #8
Hvis du skal bruge dit numpad meget så kan du evt. købe et eksternt numpad, selvom det kan være lidt irriterende at have med rundt. Da det som skrevet tidligere nærmest er umuligt at få en 15,4" med seperat numpad.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
29. september 2007 - 15:27 #9
Du kan også sætte den bærbare på på logitech Alto der er det hele og maskinen er i en dejlig afstand
Avatar billede julle.p Nybegynder
29. september 2007 - 23:32 #10
Nu har jeg siddet og kigget efter en numpad, men kan det virkelig passe at der ikke findes en som kan tilsluttes via bluetooth???
Avatar billede julle.p Nybegynder
16. november 2007 - 16:36 #11
Jeg har nu købt en MSI GX600. Den opfylder alle krav!!