Avatar billede katja_kh Nybegynder
27. september 2007 - 12:54 Der er 1 løsning

søg i database

Jeg vil gerne lave et søge script så jeg kan søge på kunstnere i min database.
Jeg har indtil videre lavet følgende men den echoér ikke noget ud i browseren når man søger på en kunstner.

Jeg er absolut ikke ekspert til dette så det er muligt at der er mange fejl.

Koden ser sådan ud:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Søg</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="file:///C|/xampp2/htdocs/DAP/CSS/Kunstforeningen.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>
<?
if(isset($_POST["tekst_soeg"])){
    if(get_magic_quotes_gpc())
        $tekst_soeg=$_POST["tekst_soeg"];
else
        $tekst_soeg=addslashes($_POST["tekst_soeg"]);
    $db= mysql_connect("localhost", "root", "");
    mysql_select_db("udlejning",$db);

    $foresp= mysql_query("SELECT kunstner FROM kunstner WHERE tekst LIKE '%$tekst_soeg%' ORDER BY kunstner ASC");
    while ($data = mysql_fetch_array($foresp))
    {
        echo "<b>" . $data["kunstner"] . "<br><br>";

    }
else{
    ?>
    <form method="post" action ="<? echo $PHP_SELF;?>">
    <br>
    <table width="200" border="1" align="left">
  <tr>
    <td>Kunstner: </td>
    <td><input type="kunstner" name= "tekst_soeg4"></td>
  </tr>
</table>
    <p>&nbsp;</p>
    <p><br>
      <input name="submit" type="submit" value="søg">
      <?
}
?>
      </p>
    </form>
    </body>
</html>

Er der nogen der kan hjælpe mig med at få det til at fungere, eller vise mig et simpelt eksempel.
Avatar billede katja_kh Nybegynder
27. september 2007 - 13:36 #1
har selv fundet løsningen