Avatar billede luksus78 Nybegynder
26. september 2007 - 22:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Streamin jeg fra min hjemme pc til min bærbare/stationær pc?

Jeg har på min hjemme pc anskaffet mig et tv-kort. Jeg kunne godt tænke mig at streame tv-kanaler til min pc i sommerhuset, da jeg der kun har de gængse tre kanaler (DR1+2 og TV2). Jeg har fået fortalt at det er lovligt da man har betalt for kanalerne en gang. Men jeg ved ingeting om hvordan jeg gør. Jeg går ud fra at jeg skal bruge et program, men ved ikke hvilket. Og er der nogen der ved om kvaliteten er god? Og hvilken upload man skal have? Har selv 512. Jeg har været inde og se på en slingbox som angiveligt skulle kunne klare det men jeg synes egentlig den er lidt dyr, så jeg håber på at jeg kan gøre det på denne måde. Håber på jeres hjælp.
Avatar billede luksus78 Nybegynder
30. september 2007 - 23:22 #1
Overskriften skulle selvfølgelig have været: Streaming fra min hjemme pc til min bærbare/stationær pc?
Avatar billede kaizers Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:28 #2
du kan bruge nogle af de programmer som er et remote desktop. så kan du bare kører prgrammet driekte fra din hjemmepc og se det i somerhuset
Avatar billede luksus78 Nybegynder
18. oktober 2007 - 15:47 #3
Okay. Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad du mener med remote desktop. Kan du præcisere det for mig? Og hvilke programmer er der tale om?
Avatar billede kaizers Nybegynder
18. oktober 2007 - 17:00 #4
remote desktop er at du egentlig streamer dit skærmbillede fra din hjemme pc til din pc i sommer huset. Du bruger derfor ikke pc'en i sommer huset end andet end en terminal. Du styrer din hjemmepc som du plejer vha. mus og tastatur. Så kan du jo se tv på din hjemmepc og derved også på din pc i sommerhuset, eler hvilket som helst andet sted i verden for den sags skyld.

Et program kunne være dette
http://www.uvnc.com/

men der findes en bunke rundt omkring
Avatar billede luksus78 Nybegynder
21. oktober 2007 - 12:03 #5
Oaky tak det prøver jeg.