Avatar billede mr-xmas Nybegynder
26. september 2007 - 17:25 Der er 8 kommentarer

thumbnail i upload script

HEjsa

jeg kunne godt tænke mig at mit uploadscript kunne lave en thumbnail så den ikke skal læse alle billeder i fuld størresle altid :)

og så kunne jeg os godt tænke mig siden selv lukker når den er uploadet men det gør den ikke selv om jeg har sat en timer til det

body onLoad="setTimeout(window.close, 300)">
koden ser sådan ud :)

<?php
session_start();
function alert() {
if(isset($_SESSION["besked"])) {
echo"Billedet er modtaget :-)";
unset($_SESSION["besked"]);
}else{
echo"";
}

// ca. Kb må billedet fylde
$kb = 200;

// min. bredde og højde (minimum???)
$minw = 100;
$minh = 100;

// Det dir som der skal uploades til, med skråstreger
$galleridir = "/galleri/billeder/";

// Fuld sti til galleridir
$moveto = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . $galleridir;

// Hvor sendes man hen efter upload?
$redir = $_SERVER["PHP_SELF"];

if (isset($_FILES["upfile"])) {

// Array med fejlbeskeder sat med $_FILES["upfile"]["error"]
$arg = array(1 => "Filen er større end tilladt upload i php.ini", 2 => "Filen er større end ". round(($kb*1024)/1000) ." Kb", 3 => "Undskyld, men kun en del af filen blev uploadet", 4 => "Vælg en fil til upload!");

// Array med filtyper, til brug for det endelige filnavn
$filetypes = array(1 => "gif", 2 => "jpg", 3 => "png");

    if($_FILES["upfile"]["error"] > 0) {
    $_SESSION["besked"] = strtr($_FILES["upfile"]["error"], $arg);
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    if($_FILES["upfile"]["size"] > ($kb*1024)) {
    $_SESSION["besked"] = "Filen er for stor til upload!!!";
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    if(false == ($str = getimagesize($_FILES["upfile"]["tmp_name"]))) {
    $_SESSION["besked"] = "Valgte fil til upload er ikke en billedfil!!!";
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    if($str[2] > 3) {
    $_SESSION["besked"] = "Kun gif, jpg og png filer kan uploades!!!";
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    if($str[0] < $minw) {
    $_SESSION["besked"] = "Billedet er under ". $minw ." px. i bredden!";
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    if($str[1] < $minh) {
    $_SESSION["besked"] = "Billedet er under ". $minh ." px. i højden!";
    header("Location:". $redir ."");
    exit();
    }

    // FILNAVN UDEN FILTYPE
    $newname = time() ."_". rand(1000, 9999);

    // FILTYPEN
    $filtypen = strtr($str[2], $filetypes);

    $upname = $newname .".". $filtypen;

    if(move_uploaded_file($_FILES["upfile"]["tmp_name"], $moveto . $upname)) {
    $_SESSION["besked"] = "Billedet er blevet uploadet! Luk bare siden :-)";
    require("config.php");
    $kategori = $_REQUEST['kategori'];
    $kommentar = $_REQUEST['kommentar'];
    mysql_connect($mysql_host, $mysql_user, $mysql_pw);
    mysql_select_db($mysql_db);
    mysql_query("insert into BP_galleri (upname, kategori, kommentar, dato) values ('$upname', '$kategori', '$kommentar', '$dato')") or die(mysql_error());
    }else{
    $_SESSION["besked"] = "Billedet kunne desværre ikke flyttes!";
    }

    header("Location:". $redir ."");
    exit();

}
?>
<style type="text/css">
<!--
body,td,th {
    color: #FFFFFF;
}
-->
</style>
<html><head>
<title>BoomParty // www.Boomparty.dk</title>
<script language="javascript" src="java/progressbar.js">
</script>
<style type="text/css">
<!--
body {
    background-image: url(../../../images/bg.gif);
}
-->
</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>
<body onLoad="setTimeout(window.close, 300)">
</body></html>

<?php

if(!is_dir($moveto)) {
echo"Dir som fil skal flyttes til eksisterer ikke!!!";
}else{
?>

<?php
}
?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2007 - 17:53 #1
Har du kigget på min artikler om netop upload og resize af et billede?
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
26. september 2007 - 18:18 #2
nej det har jeg ikke kan jeg lige gøre

men kan du fortælle mig hvorfor den så ikke vil lukke siden
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2007 - 18:22 #3
Hvis det er i dit HOVEDVINDUE, så kan man ikke lukke det med CLOSE().
Men hvis du f.eks. laver et popup vindue, så burde du kunne lukke det med window.close()
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
26. september 2007 - 18:25 #4
okay så er det derfor selvom jeg åbner den med _blank så er det vel et hovedvindue

takker :) prøver lige at læse det med billeder du har skrevet
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
26. september 2007 - 18:43 #5
den lukker ikke selv selvom det er i popup vindue
Avatar billede jakobdo Ekspert
26. september 2007 - 20:04 #6
Avatar billede mr-xmas Nybegynder
27. september 2007 - 18:19 #7
kan du sige mig hvorfor den ikke lægger det ind siden jeg har lavet det til popup i stedet
da jeg slettede action="/galleri/upload_billede.php" og lavede det til
onsubmit="popup('/galleri/upload_billede.php','Uploader','200','100');"
Avatar billede jakobdo Ekspert
27. september 2007 - 19:04 #8
Jeg tror det skyldes det postede data ikke sendes til dit popup vindue.
Og nu spørger du så nok hvordan man gør det, og det ved jeg ikke lige nu. :o)