Avatar billede montago Praktikant
26. september 2007 - 12:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Regex - replace matching brackets

hvorfor virker det her ikke efter hensigten ?

string HTML = @"<a href="url.com?par=123">link</a>"
Regex r = new Regex("(<a.+?href=\")(.+?)(\".+?>)",RegexOptions.Multiline);
HTML = r.Replace(HTML, "$1$2&GID=" + GadgetID + "$3");

Jeg forventer <a href="url.com?par=123&GID=GA1">link</a>
men får <a href="url.com?par=123">link</a>
Avatar billede montago Praktikant
26. september 2007 - 13:33 #1
Kæft hvor jeg dog savner JScript syntaxen...
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 13:40 #2
sÅDAN?

            string HTML = @"<a href=""url.com?par=123"">link</a>";
            Regex r = new Regex(@"(<a.+?href="".+?)("".+?>)", RegexOptions.Multiline);
            HTML = r.Replace(HTML, "$1&GID=" + GadgetID + "$2");
Avatar billede montago Praktikant
26. september 2007 - 14:33 #3
hehe

string HTML var blot et eksempel som var skrevet forkert

fejlen bestod i at de links som HTML oprindeligt indeholdte var omringet af plinger og ikke gåseøjne !!!

Regex R = new Regex("(<a.+?href=[\"'])(.+?)([\"'].+?>)");
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 14:42 #4
Sådan så:

            string HTML = @"<a href=""url.com?par=123"">link</a>";
            Regex r = new Regex(@"(<a.+?href=[""'].+?)([""'].+?>)", RegexOptions.Multiline);
            HTML = r.Replace(HTML, "$1&GID=" + GadgetID + "$2");
Avatar billede montago Praktikant
26. september 2007 - 15:28 #5
heh - sorry... tog selv point fordi jeg fant fejlen...

men du kan måske hjælpe med et andet spørgsmål, som jeg opretter i RegExp forumet - så kan du jo evt få point der :)
Avatar billede nielle Nybegynder
26. september 2007 - 18:38 #6
Jeg nu ikke specielt bitter - men rent faktisk svarede jeg jo på det du spurgte om. Det er vel ikke min skyld at problemformuleringen var ukorrekt?

Kigger lige på dit andet problem :^)