Avatar billede davidfossil Nybegynder
25. september 2007 - 23:41 Der er 1 løsning

Rotering af billede

Nedenstående er min implementering af en metode til at rotere et billede i intervaller af 90 grader. Koden fungerer som den skal, men jeg spekulerer lidt på om ikke det burde kunne gøres "nemmere" - altså med mindre kode. Hele showet med x og y variablen er jeg nået frem til ved at prøve mig frem, da jeg ikke helt forstod det der stod i dokumentationen til AffineTransform ... :-)

Nogen der har et bud?

---

BufferedImage img = ImageIO.read(_file);

int w, h, x, y;
switch (_rotation) {
  case 90:  w = img.getHeight(); h = img.getWidth(); x = w; y = 0; break;
  case 180: w = img.getWidth(); h = img.getHeight(); x = w; y = h; break;
  case 270: w = img.getHeight(); h = img.getWidth(); x = 0; y = h; break;
  default:  return null;
}

BufferedImage trans = new BufferedImage(w, h, img.getType());
Graphics2D gfx = trans.createGraphics();

AffineTransform transform = AffineTransform.getTranslateInstance(x, y);
transform.quadrantRotate(_rotation / 90);

gfx.drawRenderedImage(img, transform);
gfx.dispose();

return trans;
Avatar billede davidfossil Nybegynder
02. oktober 2007 - 21:11 #1
lukker