Avatar billede ctnn Nybegynder
25. september 2007 - 21:41 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

server committed an HTTP protocal violation

Hejsa.

Jeg forsøger at downloade filer via følgende lille stykke kode.

        URL = arrayPosts[x].Substring(PosOFURL,arrayPosts[x].Length-PosOFURL);
                    fileURL = URL.Trim();
                    ext = "hmtl";
                    lfile = @"\\pegasus\libdata\memo\URL" + DateTime.Now.Ticks +"."+ ext;
                    System.Console.WriteLine(@"\\pegasus\libdata\memo\URL" + DateTime.Now.Ticks +"."+ ext);

                    client.DownloadFile(fileURL, lfile);

Hvilket også går ganske fint, for de flestes vedkommende, men der er nogle af de url'er jeg forsøger at hente ned, som absolut ikke er gangbare i relation til HTTP 1.1 protokollen, er der nogen måde hvorpå at jeg kan slå det check fra?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 21:43 #1
Er de URL'er URL encoded ?
Avatar billede kalp Novice
25. september 2007 - 21:46 #2
ext = "hmtl";

skal vel være

ext = "html";
Avatar billede kalp Novice
25. september 2007 - 21:47 #3
nevermind - jeg er hurtig på aftrækkeren.
Avatar billede ctnn Nybegynder
25. september 2007 - 21:58 #4
hmtl skal da være html :) men det er bare en stavebøf, men ja det skal den ;)

Arne : de URL der giver problemet ser sådan ud.
http://pegasus.ngp.dk/netacgi/nph-brs?s1=000014362.docn.&l=1&p=1&u=%2Fnetacgi%2FBWT.cgi&r=1&f=G&d=BWTD&SEct3=IGNON

Ja jeg ved det meget grimme´, de er til et fulltext søgbar database interface.
Avatar billede kalp Novice
25. september 2007 - 21:59 #5
ctnn >> jeg så bare efterfølgende, at du skrev det fungerede:) så kunne være du gemte eller en 3 part gemte filer som hmtl:)

Har du prøvet at gemme sådan en url i en URI ?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 22:15 #6
Den ser OK ud, men proev da at send den gennem HttpUtility.UrlEncode
Avatar billede kalp Novice
25. september 2007 - 22:18 #7
Den har han vel ikke til rådighed hvis det er en console applikaton.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 22:25 #8
Jo.

Det er bare en metode som erstatter ikke-URL-valide tegn med %nn hvor nn er hex koden.
Avatar billede kalp Novice
25. september 2007 - 22:28 #9
arne_v >> Nu er jeg med..

man skal lave add reference på System.Web så den har referencen..
jeg havde blot skrevet using System.Web;
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 11:05 #10
Hmm fik encoded den, men det var ikke det :(

frygter jeg viser mit rookie niveau, ved at spørge, hvordan lægger jeg den lige ind i en URI?
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 11:23 #11
Og nu har jeg så fået lagt den ind i en URI, men det har ikke afhjulpet noget.

Jeg får stadig at vide at jeg har lavet http violation :(

nogle gode bud?
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 12:11 #12
Okay, det virker sku en smule bizart, jeg har fået fjernet de fleste af mine violations, da jeg nu forsøger at gemme dem lokalt istedet for på en faraway server.

Men nu har jeg så problemet med at min print dialog kommer frem.

koden ser sådan ud
                    proc.StartInfo.FileName = lfile;
                    proc.StartInfo.Verb = "print";
                    proc.StartInfo.CreateNoWindow = true;
                    proc.Start();
                    proc.Dispose();

Og jeg ville meget gerne ha at print dialog boksen ikke kom frem, hvordan gør jeg monstro det?

Takker for hjælpen på den anden side, godt at ha nogen at sparre med.
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 13:22 #13
Jeg lukker denne igen, og siger tusinde takker for hjælpen, det viste sig at det var i gemningen, og ikke i hentningen at fejlen lå.

Takker igen Arne og Kalp.
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 13:23 #14
sådan
Avatar billede ctnn Nybegynder
26. september 2007 - 13:36 #15
Arne og Kalp, hvis i vil ha point for denne her, så giv mig lige et svar heri, eller jeg kan oprette en ny pointsvar :)
Avatar billede kalp Novice
26. september 2007 - 14:02 #16
Det helt fint med mig:)
Fint du fik løst problemet;)