Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 20:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg vba til at virke på en hel kolonne

Hej Eksperter
Jeg fik lavet følgende af KABBAK
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Address = "$A$1" Then
Target = Target + 1
Cancel = True
End If
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Address = "$A$1" Then
Target = Target - 1
Cancel = True
End If
End Sub

Men hvordan får jeg den til at virke på en range a1:a30

MVH
AC
Avatar billede excelent Ekspert
25. september 2007 - 20:41 #1
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, Range("A1:A30")) Is Nothing Then Exit Sub
Target = Target + 1
End Sub

Private Sub Worksheet_BeforeRightClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, Range("A1:A30")) Is Nothing Then Exit Sub
Target = Target + 1
Cancel = True
End Sub
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 20:52 #2
Tak for det, men cellen skal ikke blive redigerbar efter et dobbeltklik. Man skal blot kunne blive ved med dobbeltklikke, sådan at den tæller videre uden at skulle markere en anden celle først.
Avatar billede excelent Ekspert
25. september 2007 - 21:02 #3
virker fint hos mig
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 21:08 #4
hmmm, altså hver gang jeg dobbeltklikker tæller den 1 op, og så er cellen redigerbar. Dvs. at jeg ikke kan dobbeltklikke igen uden først at skulle markere en anden celle. Husk at ved højreklik skal den tælle 1 ned; har rettet plus til minus...den funktion virker ok
Avatar billede excelent Ekspert
25. september 2007 - 21:12 #5
prøv denne

Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Intersect(Target, Range("A1:A30")) Is Nothing Then Exit Sub
Target = Target + 1
Cancel = True
End Sub
Avatar billede excelent Ekspert
25. september 2007 - 21:15 #6
ok det ser ud til du har direkte redigering sat til
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 21:16 #7
Den er god. Tusinde tak for hjælpen.
Smid et svar ind og du skal få point
MVH
AC
Avatar billede excelent Ekspert
25. september 2007 - 21:19 #8
ok velbekom
Du afslutter et spørgsmål ved at
markere box med navn og klikke accepter
  husk også at afslutte det som kabbak besvarede
Avatar billede mainframe Nybegynder
25. september 2007 - 21:21 #9
ok