Avatar billede ddjppol Nybegynder
25. september 2007 - 10:12 Der er 13 kommentarer

div layer oven på flash object?

Hvordan gør man det?
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 10:32 #1
intrasant spørgsmål, jeg følger bare lige med på sidelinien, da jeg selv lige har haft et problem med at man heller ikke rigtigt kan få noget til at overlejre en embed WMP som ligger på siden.
Avatar billede gurly Praktikant
25. september 2007 - 10:48 #2
dit problem deles i øvrigt her
http://www.eksperten.dk/spm/798067
(altså et problem med overlejring af objekter)
Avatar billede roenving Novice
26. september 2007 - 11:55 #3
-- en mulig løsning er at placere det i iframes !-)
Avatar billede ddjppol Nybegynder
26. september 2007 - 12:25 #4
min løsning blev
<param name='wmode' value="transparent">

Så skal jeg bare lige have den til at være aktiveret ved load at siden... nogle ideer?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. september 2007 - 12:28 #5
jeg plejer at inkludere nedenstående script nederst på mine sider - så bliver alle objecter automatisk aktiveret

objects = document.getElementsByTagName("object");
for (var i = 0; i < objects.length; i++) {
    objects[i].outerHTML = objects[i].outerHTML;
}
Avatar billede ddjppol Nybegynder
26. september 2007 - 12:30 #6
det kan jeg så ikke få til at fungere... Man skal trykke på flash objektet før den fatter det. Problemet er jo at jeg har en html dropdown der skal ud over flash dimsen
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. september 2007 - 13:15 #7
har du et link til en side...?
Avatar billede ddjppol Nybegynder
26. september 2007 - 13:28 #8
nej... det er intranet...
Avatar billede krogstrup Nybegynder
26. september 2007 - 13:34 #9
hmm, nå men normalt når jeg inkluderer ovenstående javascript nederst på en side der indeholder et standard flash element, så aktiveres flash-objectet automatisk når siden er færdig-indlæst.

ved ikke hvorfor det ikke virker hos dig ?!?
Avatar billede gurly Praktikant
26. september 2007 - 13:46 #10
transparent > nå det var altså nok til at html´en kan drobbe ned over.
har forsøgt med transparent til en mediaplayer, der virker det ikke, men det er jo også rigtig video overlejring.

problemet med at få flashen til at være aktiv ved sidens load, kan du løse ved at indsætte flashen med "ufo.js"  en lille javascript fil som loader din flash.
og det er også muligt at bruge "transperant" i koden
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/
(beskrivelsen i hvordan den bruges står først ca midt nede på siden)
Avatar billede gurly Praktikant
26. september 2007 - 14:02 #11
altså kort fortalt går det ud på >
Download js filen >
http://www.bobbyvandersluis.com/ufo/ufo.js

i din sides "head" indsætter du linien som henter js filen >

    <script type="text/javascript" src="ufo.js"></script>

stadig i din sides head indsætter du så >

    <script type="text/javascript">
    var FO = { movie:"swf/myMovie.swf", width:"300", height:"120",
    wmode:"transparent",
    majorversion:"8", build:"0" };
    UFO.create(FO, "ufoDemo");
    </script>

Nede i sidens body hvor flashen skal være indsætter du så >

    <div id="ufoDemo">
    <p>Du behøver flash minst version 8 for at se denne side
    <a href="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">Download Flash</a></p>
    </div>

bemærk jeg har ændret et par småting i eksemplet, i forhold til det de viser på deres side, nemlig >
Tilføjet "transperanr"
Tilføjet downloadlink til folk uden flash, som kun bliver vist for dem uden flash
Ændret "majorversion"  til version 8 build 0
sæt dette til alt efter hvilken version din swf har, ved du det ikke så tænk på at hvis du bruger v6 build 45  og din flash i virkeligheden er lavet i flash 8, så kan det give problemer, så sæt heller tallet for højt end for lavt, 8 er et godt udgangspunkt

du kan jo selv finde flere parametre og tilføje til koden  c",)
Avatar billede ddjppol Nybegynder
26. september 2007 - 15:40 #12
kigger på det... JEg har så fundet ud af at der også er problemer med den dhtml dropdown menu som jeg benytter mig af, så jeg er på jagt efter en ny.. nogle ideer?
Avatar billede gurly Praktikant
07. oktober 2007 - 01:54 #13
fik du mit svar til at virke ?
Kommentar: gurly